AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.920

E30 bränslerelä?

To
76
Tomten
E46 328i -99 Estoril
E30 325:a
Vilket räle i boxen är bränslerelät?

Står ju bara K1, K2 K3, mm.
Obs! Ingen manual till bilen

///Tomten
Visa användare
40
svenljunga
E30 325ik 87
Jag har haft samma problem med min men jag skrota bilen istället ha det gött......

Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Det sitter inte i samma box som alla säkringar utan en separat, det står benzinpumprelais på det !!

Brukar sitta vid vänster stötdämparhus !!!

Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
På Motronic brukar det inte stå Benzin... på reläet. Det sitter under en svart plastkåpa på vänster innerskärm/fjädertorn tillsammans med 2 andra relän. Det är 2 gula (eller orangea) och ett vitt (eller grått) och det är ett av de 2 gula. Kolla undertill, det ska gå en grön/violett kabel till soppareläet.
De andra gula styr förvärmning av lambdasond ocg det vita styr ström till motronicen.

Du kan prova att skifta de båda gula reläerna (de har samma reservdelsnr), motorn funkar även om lambdan inte är förvärmd.

Kiip Spiiding!
Visa användare
40
svenljunga
E30 325ik 87
Ok tack ska prova det

Ha det gött
Visa användare
40
svenljunga
E30 325ik 87
Det var inte det felet

Ha det gött
De
382
Dekker
323i -82 Projekt
316 -85
Vad har du för fel då?
Att bilen stannar under körning lr?
Jag har kommit fram till att det beror på att bränsle reläet blir överhettat pga för varmt under motorhuven. Körde först utan den svarta kåpan och då hände det nästan hela tiden, sen satt jag dit den å nu händer det väldigt sällan, fundera på bättre värmeskydd till reläna där så kanske det fixar sej, om nu det var problemet.
De
382
Dekker
323i -82 Projekt
316 -85
Vad har du för fel då?
Att bilen stannar under körning lr?
Jag har kommit fram till att det beror på att bränsle reläet blir överhettat pga för varmt under motorhuven. Körde först utan den svarta kåpan och då hände det nästan hela tiden, sen satt jag dit den å nu händer det väldigt sällan, fundera på bättre värmeskydd till reläna där så kanske det fixar sej, om nu det var problemet.
Visa användare
40
svenljunga
E30 325ik 87
Bilen bara dog när jag körde och sen startar den inte mer... Den maler juh riktigt på täningen och startmotorn går riktigt men den gör inte ett ända tändande..

Tobbe
E30 325ik
yttryck
Jag har likanande problem med min bil. för övrigt en 320 89:a
jag gjorde rent kontakterna på dessa 3 reläer, men problemet kvarstår, problemet kommer i omgångar. motorn fungerar klockrent bara för att börja rycka till kraftigt och ibland bara lägga av. det är aldrig några problem att starta motorn sen, den går igång direkt. så kan den hålla på att rycka en stund bara för att upphöra med det och fungera klockrent igen. jag anar att det är rotorn/fördelaren som spökar på min bil. som sagt min bils problem upplever jag som att det kommer efter någon slags tändföljd i motorn. Dessutom så får varvräknaren frispel i samband med motorryckningarna, den börjar hoppa och vissa olika varvtal fastän motorn har lagt av.. vad kan det vara för fel
Lo
102
Loka
520d Touring -13
530 Touring -01
327tic -87
Svenljunga och yttryck

Hittade ni felet? Har likadant på min 325 -87. Den bara dog och startade efter långt gnuggande på starten och då hoppade varvräknaren till i bland (medans jag försökte starta), sen startade den å gick som vanligt ??? Styrs varvräknaren av styrdonet?
To
76
Tomten
E46 328i -99 Estoril
Svenljunga hade problem med en sprängd rotor & fördelare....
om jag minns rätt.

///Tomten
Lo
102
Loka
520d Touring -13
530 Touring -01
327tic -87
Ok,
Ingen annan som har vart med om det?
gj
56
gjk
320i kat -88
HAR DU GNISTA O Bränsle fram

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.