AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
461

Problem med bakfälgar e34

sn
10
sniper
525 -95
320 -86
Har satt på 18" are på min e34 och nu tar det i lite bak, fälgarna bak är 10 tum breda med 265/35 18 däck på. ET:n på fälgarna är 19. Fälgarna tar i länkarmarna lite lätt. Hur mycket kan jag space:a ut fälgarna innan det börjar ta i skärmkanten istället?
Hade inga problem med att det tog i innan jag sänkte bilen men nu är den sänkt cirka 30mm bak. Länkarmarna har ju en liten kant mitt på sidan funderade även på att slipa ner den lite så kanske det blir bättre? Ingen som haft samma bekymmer?

Livet Börjar vid 200 =)
Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
Jo, jag hade precis samma bekymmer. Trodde först att det var skärmarna som tog i, men såg sedan att det faktiskt fanns skavmärken på länkarmarna. Gjorde en riktig budget-lösning tills vidare, som dock fungerar så bra att jag funderar på att behålla den.

Jag tillverkade helt enkelt ett par genomslagsgummin. Hittade nån typ av ihåliga gummibussningar på Biltema (vet dock inte till vad de egentligen var avsedda?), skar upp dessa i längsled och trängde dem igenom fjädrarna och satte dem runt stötdämparkolven. Drog sedan ett par kraftiga buntband i plast runt dem för att hålla dem plats.

Förut slog det igenom utan last, nu har jag åkt med fyra pers i bilen på knökiga skogsvägar utan att det har slagit igenom. Och plastbanden har hållt! Otroligt men sant!

Mvh
/Pewe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.