AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
126.170

kompressor till M5 E39

Sida 8 av 24
Visa användare
55
daniello
528i -96
grymma krafter i all ära... men hur går det på besiktningen då??? för det blir ju dags o besiktiga den förr eller senare...

D
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
Bult on - bult of :)

CSL Re-Loaded -04
Länk
Länk
Visa användare
55
daniello
528i -96
då är det inte att rekommendera för nån som inte är så händig? lr det kanske rent av är busenkelt o få bort det???
Och om polisen har flygande besiktning?
Visa användare
177
berger
panamera fast stulen !!
Har dom överladdat Saab eller Volvo då
för flyga får dom nog :-)
Om jag inte har helt ute så blir det om besiting på bilen evt kör förbud så av med remmen en annan koppling för luften sen är på håret
har snackat med en del trimmade och ser det bra ut då missar dom det ,går skapligt utan över ladding men vet ej

Berger M5
Visa användare
55
daniello
528i -96
men du som har kompressormatat din, är det lätt att få bort kompressorn lr behöver man va "jättehändig" för att det ska funka?

D
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
hemligheten ligger nog i att inte dra uppmärksamheten till sig.
Jag har kört bil sedan 1983 (BMW sedan 1986) och aldrig råkat ut för en flygande besiktning. Då har jag dessutom kört ca 130 000 mil. Risken är MKT liten enl min mening. Low Pofile :)
//Anders
Visa användare
55
daniello
528i -96
låg profil i all ära, men när man väl kommer till besiktning, är det svårt lr inte att "ta väck" kompressorn?

D
Visa användare
177
berger
panamera fast stulen !!
jag har ej fått bilen än från ess men du tar bort kompressorn 2-4 timmar med vanliga värktyg sen är det data boxsen och spridare som är omstälda och större ESS affärs ide är du ska kunna montera den och demontera utan att vara proffs lite lurit är det nog med fästet till kompressorn den sitter i höger motorfäste.
men den kan vara kvar ,man kan försöka tuta in i besiktingen att man vill ha komprssor till badbollen :-)
/mats

Berger M5
berger: min planer har ändrats... jag ska nu sälja bilen... ja, jag tänker inte ge bort den... men för rätt pris åker den.

Jag har sett att RMS har en viss vattenkylning av luften på sitt kompressorkit... kanske är något liknande. Kolla denna länken.. andra bilden. Länk

M5
45
M5-Touring
M5 Touring -92b
Kanske har någon redan skrivit detta men måste man verkligen montera bort kompressorn räcker det inte med att hänga av remmen????
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
sälja.... trist - hade ju varit sååå roligt att få dra några race mot den bilen..... :((
Visa användare
177
berger
panamera fast stulen !!
kompressorn är tät när den står still så det kommer nog ingen luft fram till insuget
Visa användare
55
daniello
528i -96
det funkar alltså med att hänga av remmen på besiktningen? misstänker att det kan va denna remmen som syns på denna länken? Länk funkar bilen som "vanligt" då (dvs som innan man kompressormatade den)?

D
Visa användare
55
daniello
528i -96
du berger glömde fråga... du har möjligtvis ingen kul länk där du har bilder på din bil???

D
Visa användare
177
berger
panamera fast stulen !!
ska jobba på länken har bilder sen november från ess

Berger M5
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
Man kan ju möjligtvis stå över att montera en kompressor åxå. Då slipper man alla problem, fast problem med besiktning kan man ju få ändå...
Visa användare
55
daniello
528i -96
berger, har du nån trevlig länk som du kan skicka där du har bilder?
Gladiatorn, men det é ju roligare (sägs det) med en liten snurra ;)

D
Visa användare
177
berger
panamera fast stulen !!
nu har jag en Länk bara 2 kort men det blir mer bara jag kommer till norge eller ilsker kommer hem

Berger M5
Visa användare
55
daniello
528i -96
ja det får vi hoppas att den gör snart ;) har du nåt datum på när den är klar?

D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.