|
Sida 6 av 24
|
|
|---|---|
|
jasså du berger, har du varit stygg :) Du verkar utkastat från forumet. Har du kanske gjort någon stygg omkörning med chevan?? Jag fick lite kompletterande info om kurvorna från Asbjörn idag. Såg lite lugnande ut..kanske |
|
|
Gladiator´n: När får vi se på din csl? Läste att du ibland var runt i skaraborg?hörde från en god vän att det har sålts 3st csl bara av Bmw Skövde dvs då går det flera csler än vanliga M3:)) |
|
|
hehe...två e sålda i Skövde. 15 kom till Sverige. 1500 totalt i Världen. Slutas å tillverkas om ca 432 timmar. Finns att skåda på sportbilen.se där även min vision re-loaded variant har smypremiär. Sedan finns det även en del videos på www.carpassion.com Det blir tydligen läckert reportage om CSL:en i nästa Slitz :)) Skaraborg blir först att se min re-loadade version. Vi får se vem som kommer hem först...jag eller Berger med sin Re-Loadade M5 |
|
|
jo det kan bli du, jag ska till ferita med m5 och montera full flödes catar och ett mäktigare ljud .. du vet V8 :-) om utvisningen så var det min e-post som strulade och då får man inte vara med ,, /mats berger |
|
|
Aha...ferita jojo...:) Har du ny epost nu då eller? |
|
| En fråga till Berger hur ofta fyller du på olja i din m5?? | |
|
nä/ja det är samma men det finns en del att välja på /mats berger |
|
|
HEJ edo det är bara att gratulera ! jo oljar det är en vetenskap jag använder halvsyntet och beroende på körsätt den kan dra en del på nordslingan 10 varv så tog det en 1/2 liter men det var det värt :-)) du får larm när det blir dåligt då slår jag på en liter sen är det plattan i mattan till ett nytt larm :-) ha det mats var bor du Berger M5 |
|
|
Nu börjar det bli många berger... *kliar sig i ögonen* Börjar väl bli trött.. /Johan |
|
|
he-he. intressant. Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
det finns bara en :-) har haft strul med mitt e-post konto men du är den gammle i gång /berger den första Berger M5 |
|
| Tack ska du ha Mats.Ju jag bor i Jönköping.Jag har bara haft bilen i 3månader.Jag använder Castrol racing olja 10/60 eller Castrol Megnetic 5/40.Jag kanske ska börja använda halvsyntet men jag har fått höra att det inte ska vara bra för motorn va säger du??men det går ju säkert efter som du använder det,vilket märke av olja använder du? | |
|
det med oljor hur ska man hålla koll på det bara det är dyrt så :-) det ska nog någon motor renoverare svara på har hört att hel syntet rinner av kammarna så den startar utan film på slit ytter ruggigt men har inget belägg för det hej MATS BERGER Berger M5 |
|
|
Edo, Varför ska du börja med halvsyntetolja? Det kan jag bara avråda dig STARKT från, speciellt på en så pass "Känslig" motor som den i M5E39! Halvsyntetisk olja är generellt sett sämre på alla punkter, förutom priset, än en helsyntetisk. Kör med den olja som BMW rekomenderar! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
| E39 M5 med motorer tillverkade före April 2001 skall ha Castrol TWS 10W60 eller motsvarande olja. | |
|
Kalle Hansen, Du har nog rätt för att jag snacka med en mekaniker igår och han sa att jag skulle använda hel syntet olja.Han tyckte också att halvsyntet olja e för tjock för en så pass ny motor och att m5 motor e känslig mot oljan.. |
|
|
BRA SVAR JAG LÄMNAR IN MIN TILL BMW FÖR SERVIS SÅ JAG HAR INGEN KOLL PÅ VAD OLJA SOM KOMMER I MEN DET BÄSTA ÄR GOTT NOG /MATS Berger M5 |
|
|
Har du hört nåt mer från ESS, Berger? Det har tydligen måttat upp allt på "den lätte" och beställt alla prylar. Många modifieringar av div detaljer i motorrummet kommer göras i kolfiber :) ------ "Re-loaded" |
|
|
Nä inget! Mer det är samma för mej väntar på delar. Håller på att bygga ett fin garage till han kommer hem :-) Berger M5 |
|
|
Nice, nytt fint garage. Vi får fira garagefest vid återtåget då kanske. CSL Re-Loaded -04 [URL=Länk and pictures[/URL] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.