|
Sida 23 av 24
|
|
|---|---|
kilroy |
"Bara en reflektion, c:a 1500 sek /hk....är inte det lite dyrt? Brukar man inte räkna med runt 1000 lappen /hk." Det är inte speciellt billigt hos Dinan heller. Jag har för mig att S2-modifieringen till E39 M5 kostade 21.000 US dollar. Då ingick också en uppsättning av Dinans extremt lätta lättmetallfälgar samt modifiering av bakaxel och bakvagn. Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
Det är inte bara kompressorn !!! jag har en koppling för 800 hk den fick jag betala 20.000 norska men då fick jag ess programvaranvaran 10.000,svenska för ett Feerita 30,000 svenska för movit bromsar så det är en vass rackare som står i gararset ,om svenskan så är det inte så lätt att stava för alla men har lätt för att känna slantar/ så vilket är bäst ? :-) // mats Berger M5 |
|
|
berger Om du nu tjänar så mycket pengar varför har du inte en bil i från detta sekel då ;-) När jag varit hos ess så har din bil kommit på tal och deras version skiljer sig en del från din. Så att bara höra från ena sidan brukar knappast ge en rättvis beskrivning. Angående stavning så tycker jag det är lite lågt att klaga på det då en persson verkligen kan ha problem med stavning och då är det säkert inte så roligt att höra. Många med dysleksi vågar nog inte ens skriva på forum för att dom är rädd för påhopp och skäms över något som dom inte kan rå för själva. |
|
| Att jag dessutom stavade fel på dyslexi i ovan inlägg var ju aningen komiskt :-) Men jag kan villigt erkänna att jag också har problem med svenska språket | |
| ryk 330xi: Vem är den här Persson, är det Göran eller? -För du kan väl inte stavat fel va? ;) | |
|
har snackat med ESS Berger M5 |
|
|
ryk 330xi jo det finns alltid 2 sidor men tack för med håll om stavning det är inte rolit när inte ens data fan fattar vad man menar.. är det du som kör bana och har lite lurit att gå men kör som tusan ? om så var vi i Karlskoga för ett tag sedan Berger M5 |
|
|
OT: Berger, blev lite nyfiken på hur du tjänar dina grova pengar och hittade iallafall en skön hemsida ;) "Bergers Rör har varit i farten sen farfar frös ihjäl. 1985 var det kallt !" "Fråga: Hur vet jag att jag har en snålspolande toa? Svar: Om det flyter korvar efter att du spolat 2 ggr så har du en snål en." |
|
|
linköping , ok potatis sprätten på svista banan Berger M5 |
|
|
Så blev det "tjäna pengar", "påhopp om stavning", "dyslexi"... Men det var ju tur att ESS komplettterade med information. De jobbar alltså med en centrufugalkompressor och jag hittar inget om laddluftkylare vilket gör att deras effektökning känns boostad... De verkar som sagt hålla uppe vridmomentet mot högre varv och det är därför de får till 40% utan laddluftkylare. Frågan är vad det innebär ? Vridmomentet blir ju tufft för kopplingen, men växellådans hållbarhet vilar mer på effekt, precis som många andra motordetaljer... och oljor. Skulle vara intressant med mer info, och man får hoppas att det kommer. Med mina ömma tår i stålhättade skor |
|
|
Berger Jo svårt att gå har jag sedan jag brutit ryggen och på gelleråsen har jag varit ett par gånger ;-) Sedan om det går snabbt eller långsammt är väl upp till att andra att bedömma;-) Kommer du till mantorp på spring break? |
|
|
Bmw-lelle Om du inte fattat något av mina inlägg ovan så tänker jag inte besvära mig med att förklara för dig som inte verkar ha problem med stavningen, men som har desto större problem med att förstå vad som är väsentligt i ett inlägg. Att jag tog dyslexi i försvar verkar gått din läsförståelse förbi. Men du kanske inte är så bra på läsförståelse som du vill framstå? |
|
| hfw, dina teorier diskuteras också på m5board med folk från ESS kring hur väl kompressorkittet fungerar i varma klimat, behov av kopplingsbyte etc. Klart läsvärt även om informationen givetvis är partisk. | |
|
fort var det allt du fick kliva upp högst på prispallen då nä det blir kusin ska legalisera sitt liv då (Gifta) sen har jag en hel del med enduro då håller på att lägga bana till 4 dagars enduro 100 mil så det blir mycket på grus väg men min ktm 950 super enduro rätt kul :-) Länk Berger M5 |
|
|
Freddesix kopplings byte är ett måste den tål inte ens original den ser ut som en koppling till 320 har man foten bara lite på pedalen 2 växel så kan man bränna skräpet Berger M5 |
|
|
För det första förstår jag över huvud taget inte varför du refererar till mig, mitt enda syfte med mitt tidigare inlägg var att hänvisa till m5board och den diskussion som finns där till följd av att denna även involverar flera representanter från ESS. Det är med andra ord lite andra bullar än gissningslekar, spekulationer och direkt felaktiga prisuppgifter där... Till saken hör att folk från ESS hävdar att det går att köra med det tamare kittet och en fräsch originalkoppling även om ett byte givetvis är att rekommendera. |
|
|
Stockholms Län det var inte meningen men har du någon bil hos ESS eller ska du dit om du tycker att jag gissar så kan jag bara fråga var du med eller ?? inte om vem gissar av oss då och hur många kopplingar har du kört sönder då ? men du kanske bara kör på forumen vem vet Berger M5 |
|
|
Freddesix Tack för tipset! Det står en massa intressant där. Här verkar det ha urartat till Björnes magasin å lilla snigel :o) Ha det så trevligt ! |
|
|
jag håller med Berger M5 |
|
| hfw, visst är det så. ESS är uppenbart intresserade av att svara på frågor om kittet vilket ger en mycket matnyttig diskussion, dock var fadäsen med prisangivelsen inget vidare. Detta till trots förefaller det vara en tidsfråga innan m5board får en hyfsad skara M5 E39 med kompressor vilket givetvis blir en intressant utveckling att följa - med och utan originalkoppling :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.