|
Sida 20 av 24
|
|
|---|---|
|
Hej en rapport från mej blev lovad montering före augusti i år ! JAG HAR INGEN FÖRTROENDE FÖR ESS LÄNGRE !! var där på en över rasknings besök på semestern rätta killarna var inte där men något kompressor har ej den killen hört om han sa att dom håller på med det som är roligast med andra ord så är det inte kul med M5.. så den som lever får se J Berger M5 |
|
| Förstod nästan det tyvärr :( Tittar man på deras hemsida så har de ju tagit bort alla "news" om M5 och senaste nytt är från 19:e Januari. Klåpare sa jag förut och jag säger det igen! Klarar man inte av ett jobb så talar man om det! | |
|
riktigt dålig stil o hålla på sådär.. förstår de inte att deras rykte går åt hel*ete när de håller på så?? |
|
|
hej pratat med ESS i går dom kommer inte att göra kompressor till M5 E39 nedlagt och avslutat förbannat tråkigt.. när man inget får veta men anar det vad ska vi göra med det här trädet ? // mats Berger M5 |
|
|
Berger: Mycket tråkigt. Har fått uppfattnigen att ESS ska vara oerhört seriösa men uppenbarligen så är de inte det till 100% för då ger man korrekta uppgifter på en gång. Du kanske skulle kolla med 540is på forumet, han håller på med kompressor överladdning.... Vh/ Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
Berger; de e dax å köpa en M3 nu, jag har ett bra objekt, och kan byta in din M5a :) Kommer du förresten till Mantorp den 24:e med AMS? Så här låter det, som en liten morot :), när du bultat på en SC på din kommande M3: Länk |
|
|
540is här på forumet har väl monterat kompressor på ett par st e39 M5or, det kanske är läge att höra med honom? // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
| Skall smiska min M5 kompressor på Gotland Ring i helgen, skall försöka få till lite video :-) | |
|
Se där :) // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
| Har nu suttit hemma i soffan och läst ALLT detta på mobilen i typ 2tim. Inte kul tråd alls:-( fy! Och va trist, ja skulle kräft dom på en ordentlig ekonomisk ersättning efter allt strul och SKIT snack. Hoppas allt löser sig för dig? El gör som jag bygg allt själv. kört turbo i 2år nu och bygger Kompressor nu till nästa år. Visserligen en E34a | |
|
Gladiator´n japp jag ska dit tar du med csl då ? berging jag har lite + på dom har en koppling för 800 hk 1000 nt i bilen och en kort vexsel förare,, sen "råkade" jag inte ha alla slantar till vexsel med mej det var lördag så jag fick inte tag i alla norska kronor :-) så jag ligger på + men förbanat tråkit man har snackat mycket om det om ESS är kuniga eller inte dom kan nog meka men värksatan ser ut som en skrotgård lite lurigt när dom mekar med bmw mercedes 540is det kan bli fränt tsaros jo man vet inte vad det blir :-) har en cheva pickis på gården som behöver en översyn :-) // mats Berger M5 |
|
|
berger Att det ser ut som en skrotgård hos ess kan jag verkligen inte hålla med om. |
|
Ionaz |
INGEN har 100% nöjda kunder. |
|
kanske lite i överkant så finna skrotgårdar är det inte gott om men inte är det något att skryta om i det lokalen som broms bänken stå i det mästa ligger på golvet men dom har fått lite hyller och små fix men dammet finns men vad fan min motor ska inte dit sa dom :-) Ionaz 100 % kunder nä det har ingen men menar du att det är ok men det som jag har beskrivit här så fattat jag vad du menar med 100% // mats Berger M5 |
|
Ionaz |
Jag förstår din frusration och jag skulle också bli lite ledsen om det hände mej, men om man ser det från deras sida så antar jag att ni var överens om att du skulle få bli försöks kanin för ett kit som skulle i produktion = billigt för dej, eftersom du ändå skulle ha bilen på vinterlagring. Om det sen visar sej att det inte skulle bli lönsamt att tillverka kittet pga för liten marknad och för höga kostnader så är det ju inte så konstigt om de lägger tiden på något annat tycker jag, det är ju ändå pga lönsamhet att alla liknande företag kan existera och ibland kanske man kör fel och måste backa ur - till din nackdel men om du har fått en gratis koppling och shortshift mm så tycker jag att du har fått en hyfsad kompensation mot vad många andra har fått av andra i liknande tillfällen? Mvh Jonas |
|
Tror jag nämt i tråden att den finns ett svenskt alternativ, Alutech i Gävle. |
|
|
hej du Ionaz koppling nr 1 betalade jag 10 000 norska för det höll inte lamellen sprack synd :-( efter 400-500 mil sen var det en servis som dom fixsade tyvärr så skrev det inte in i servis boken så henéns bil grymtate när jag kollade på en C6 kopplingen nr 2 800 hk har jag betalat 20 000 noska för shortshift är nog jag skyldig för sen är det enhel del reser till norge vinter förvaring jaaa har en stor värksta hemma så + - = 0 annar fattat jag resonomanget // mats Berger M5 |
|
|
berger Starkt att du tog tillbaka lite av kritiken mot ess, tänkte framförallt på att det du sa om skrotgård. Själv har jag bara goda erfarenheter därifrån men somsagt så blir tyvärr inte alla nöjda. Annars skulle jag dessutom tycka att du inte var riktigt klok om du lämnade din bil till en firma som du tycker ser ut som ett skrotupplag. Känner man så åker man väl hem igen med bilen. Utan att veta all fakta så förstår jag din besvikelse när du inte får kompressor i bilen, har man längtat och hoppats så känns det inte alls roligt när saker inte blir som man tänkt. Hoppas du löser det på annat sätt. Lycka till |
|
|
man tackar för förståelsen det här var inte gratis för mej men vad fan stålana skulle vara slut en då :-) mats Berger M5 |
|
|
Ionaz vad tycker du om mitt svar på gratis koppling då :-)) // MATS Berger M5 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.