|
Sida 17 av 24
|
|
|---|---|
|
Några nyheter på denna fronten? // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Hej ska besiktning med bilen i nästa månad sen ska den till ESS för montering det har varit trögt med dom som ljuter insuget så hoppas att dom är klara med maping och delar, den sintrade kopplingen som sitter i bilen himla bra så något kopplings strul blir det inte, jag åter kommer om resultat Berger M5 |
|
|
hej det var ett tag sedan sitter och väntar på ess ska "stöpa" insuget blev vist inte bra 1 gången ... f-n börjar att tappa modet :-( Berger M5 |
|
|
Tappa inte modet berger!!! ...det kommer vara värt allt besvär när du hämtat bilen hos dom. minst 200 i vilopuls!? Jag hoppas/väntar själv på att få uppleva en kompressorladdad BMW-V8 under huven. time will tell... Lova att rapportera när det värsta smilet har lagt sig!? |
|
|
tackar det värmer, klart att jag raporterer hur det blir .och vad håller du på med då ? Berger M5 |
|
|
Vad jag håller på med? ja, vad det gäller kopressorladdning så samlar jag pengar:) dessutom ska bilen (e32) vara 100%:ig innan jag börjar med effektökning! Men varje gång jag ser en M5 e39:a tänker jag: fasen, tänk om man hade "det" under huven nu... Men som sagt, vi får se NÄR det blir! Du då? hinner du få den färdig innan "säsongen" är slut? |
|
|
du den som är på banan vet!! jag hoppas det om inte så är det 3 sommaren som kommer utan överlading ! var med auto motorsport på ring Anderstorp då var det en men 32 klemman som sköt motorn !! man blir lite skakis med en stressad motor då Berger M5 |
|
| Coolt, då var det din M5:a jag såg där. Fanns ju en svart och en blå E39 M5 så jag antar att din var den blå. Snygg förövrigt men jag hoppas du får kompressorn i den snart! | |
|
japp så var det det blev en hel del kört lagom bana för den tunge den där Björk i nya m6 var svår att hänga på ,,, ha det Berger M5 |
|
|
hej det är ingen nytt från ess vet inte men svårt att få kontakt med dom Men när jag ringde med skyddat nummer så svarade dom ??!!?? Berger M5 |
|
| Kör du din bil till Alutech istället eller? | |
|
Ja kör den till beastpower/alutech. SÅ har du ju ett kitt. Rickard har ju redan installerat ett i sin bil. Verkar enklare än att vänta i flera år på ess...... "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen |
|
|
Tackar ska kolla är det monterat på en M5 e39 ? Berger M5 |
|
|
Japp de hade kitet monterat i en M5 och ville testa på ytterligare en innan de började sälja kitet defenitift. Jag var på väg att nappa men tyckte att kostnaden för att agera demobil var lite för hög för MIG. Se mer här: Länk |
|
|
det var så ess pratade om först och samma siffror , kul att se det i värkligheten :-) vet du vad priset var ? Och hur har gått? Berger M5 |
|
| berger: Du har mail! | |
| Demo var väl lite fel ordval, "försök/test-bil" menade jag! | |
|
tackar för mailet du har ett Berger M5 |
|
|
Nja test är väl fel ordval, vi kallar det "förseriebilar" och består av 3 bilar i 3 olika världsdelar. Att vi vill göra förserie handlar mest om att se till att alla jiggar o mallar för rör och fästen etc. är korrekta eftersom merpartsen av satserna kommer gå på export, att ta fram instruktioner och dokumentation - också om att täcka in flera versioner av de programvaruversioner som sitter i bilen från början - M5 har haft ca 18 olika versioner under åren, olika externa förhållanden som värme/fukt/kyla/torka och bensinkvalitet vill vi också ha in feddback på. Min "test" bil har rullat i olika versioner sen April i år - bla med vattenkyld ic 2 olika sprut, 3 olika soppapumpar, regulatorer - ett otal olika mappningar, diverse olika laddtryck, & lösningar för både det ena och andra. så Testerna anseer jag är avklarade, målet har vart att inte jaga effektsiffor i bänken utan få en bil som går bra i alla lägen och har bra respons & "känsla" - det skall "kännas BMW" helt enkelt :-) Svensk bil nr. 2 är bokad nästa vecka - nån form av reportage kommer göras med bromsning före & efter, bildmatriel o video. De två andra förserie-kitsen har gått montering utomlands, en i mellanöstern för ett hårt liv i värmen, vinterförhållanden har vi rätt bra koll på :-)) Den svenska har jag förhoppningar på att den kommer rulla på Ringen framåt våren. - klart läge för reportage där :-) Lanseringen av "serie"-kitten görs i dagarna, (bokningar för våren) - vi har redan ett antal så det ser positivt ut :-) Vad händer sen då, jo jag kikar vidare på 540 E39, och 54x E60 ligger först i pipeline. 540is får klä på sig en standardmotor en stund för att agera testbil :- Dessa får dock nöja sig med 1 kompressor, tanken med 540 E39 är att ta fram något med ett riktigt intressant pris!, när det gäller E60 är det snarare frågan om att gå i främsta ledet då inte många klarar att mappa denna motortyp än :-) ...jo sen skulle det ju va kul att få ut 540is med "dräparmotorn" också.... |
|
| Ok, rätt ska vara rätt ;) Hade för mig att det stod på Powerbörsen att det behövdes en bil till att "testa" på innan kitet börjar säljas. Hursomhelst verkar kiten grymma!! Hoppas det kommer ett repotage snaaaaaaaaaaaart!!!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.