|
Sida 12 av 24
|
|
|---|---|
|
Ok. "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen Länk |
|
|
lite som händer: varit på Ferrita =lite mer Buller .Movit Röd 4 350 det bromsar som f-n,väntar på koni väghålings satts ,sen blir det ESS i oktober /mats Berger M5 |
|
|
låter ju lite små 3vligt tycker ja :-D kör du mkt hårt med bilen? D |
|
|
jo den får gå men inget idiot körning det är en del bana körning men 1880 kilo är ingen lek :-) ska till nord ringen under sommaren då blir det att par millimeter fattigare i fram ! Berger M5 |
|
|
Du behöver inte sällskap kanske :-) D |
|
|
nå tror inte det ska vara korta några veckor lurar på kolla på F1 /mats Berger M5 |
|
|
en fråga ang. M5... det är nämligen så att jag provkörde en sådan för drygt en vecka sen... den gick ju som ett skållat troll... men när den kommer upp till 3500-4200 varv ungefär så känns det som att den inte accellererar lika fort som annars... men efter ca 4200, då brakar helvetet löst... är det något som kan vara fel eller är det vanosen som skall uppträda på det sättet? enligt försäljaren så är det givetvis inget som är fel... men jag har väääldigt svårt o tro det... D |
|
|
mmm det finns en "tröskel" vid dom varven men jag tycker nog att det drar helat tiden sen ökar det vid ca 4000 varv min var lite lurig innan jag kom till ess då var det en luftmätare som var kass så du finns det 408 hk den är körd i broms bänk så kolla luft mängds mätaren gör en test på BMW det kan vara värt var krona vanosen kan låta men inget annat vad jag har sett /mats Berger M5 |
|
|
nej, för ja kände ju skillnad... ja tyckte att det drog rejält redan i början, men sen där innan 4000 så va det precis som att den tappade orket... men efter 4000 så... ja det vet du väl bäst själv hehhe... Det va ändå inte rätt färg och interiör så jag la ner det projektet... det får bli en annan gång när ja hittar min dröm M5:a ;-) D |
|
|
bra ide Berger M5 |
|
|
Köpte du din här i sv. lr du importerade? Jag går nämligen i tankar om att importera min M5... men jag vet inte om det skulle löna sig i längden... D |
|
|
min köpte jag på bmw i krisanstad kom in en timme för mej i hallen sen var det kört.och den är inport med erogaranti och det funkade byte bromsar och mätar tavlor på garanti så köp hos bmw om du kan ,du vet en bakgård i berlin är inget att leka med :-) Berger M5 |
|
|
Lite OT. Jag skulle inte rekomendera att köpa bil från belgien. Sämmre vägar får man fan leta efter! Jag var där i 2 veckor nyligen. Tänkte på hur chassit och hjulupphängningar tar stryk där nere.. speciellt på bilar med hård dämpning. Mvh Jojje |
|
|
tack för infot Jojje... även ifall min första tanke var att i så fall ta upp en ifrån tyskland... D |
|
|
hej nu den i oktober drar jag till ess med M5.så nu bör det bli av !! /mats |
|
| en kompis nyare bil m kompressor skar i sommar... | |
|
Men det var förmodligen inte en M5a. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
| EsaPekka vad var det för något bil o komponenter och hur mycket lading ? | |
|
Det som är mest intressant är vem har gjort ombyggnaden. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
| Ska bli intressant att följa bygget igen. Om det går vägen så får förmodligen ess snart en till m5:a att skruva på. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.