AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
126.192

kompressor till M5 E39

Sida 11 av 24
Två gånger... Nu är jag inte nykter:-)
Visa användare
177
berger
panamera fast stulen !!
lidenberger hur har du det + :-))

Berger M5
Visa användare
177
berger
panamera fast stulen !!
Nu är den hemma men ingen kopressor :-( men en ny mappning och skarpare koppling den blir det norge o ESS till hösten /mats

Berger M5
Visa användare
55
daniello
528i -96
taskigt läge berger... får hoppas att de hinner till nästa säsong :-( men en mappning o koppling låter ju som en bra början i a f ;-) har man själv riktigt tur så hinner man skaffa sig en m5 till nästa år... nåt du skulle rekommendera ??? vi får väl hålla tummarna...
Visa användare
55
daniello
528i -96
taskigt läge berger... får hoppas att de hinner till nästa säsong :-( men en mappning o koppling låter ju som en bra början i a f ;-) har man själv riktigt tur så hinner man skaffa sig en m5 till nästa år... nåt du skulle rekommendera ??? vi får väl hålla tummarna...

D
Visa användare
177
berger
panamera fast stulen !!
jo en M5 är kul men man skör som v-n med bilen hatar att ha någon framför och det är svår för det mesta.
ska montera movit 4 kol 350 *35skivor den här veckan hoppas jag
DHL har lovat leverans till götet tisdag/onsdag

Berger M5
Visa användare
55
daniello
528i -96
DHL... det é riktiga killar det ;-) själv så kör ja faktiskt för dem... men inte i götet, utan lite längre ner ;-)
känner du till några problem, för ja vet att några har sagt att vanosen krånglar o att kopplingen inte håller för fem ören...?

D
Visa användare
177
berger
panamera fast stulen !!
du det med vanosen. ESS sa att det blir ett vist ljud men har ej hört att den går sönder min bil har gått 11 tusen med original koppling så jag tycker nog att det är skapligt men man får se upp med att ha foten på kopplingens pedalen bara lite tryck så släpper den sen försöker jag att inte dra på 1-2 så svårt att hinna dra i 2 innan det blir över varv :-)

Berger M5
Visa användare
55
daniello
528i -96
Har hört att de felen ska vara åtgärdade nån gång under -00, men jag vet ej exakt vilken månad... men ja kan tänka mig att det é svårt att INTE dra på i 1-2... speciellt så dåraktigt som jag kör... man får väl hoppas att ja lugnar ner mig när ja får mig en lite "tuffare" bil

D
Visa användare
177
berger
panamera fast stulen !!
du det svider i lädret med 275.35-18 som snurrar vilt :-)

Berger M5
Visa användare
55
daniello
528i -96
hahahahahaha... jo det kan ja tänka mig... men det behöver ju inte alltid snurra så mkt ;-) spinner det loss så j*vla lätt lr? på tal om däck... vad kör du med för däck nu?
Visa användare
177
berger
panamera fast stulen !!
Michelin pilot sport tcker att dom är bra vid väta

Berger M5
Visa användare
55
daniello
528i -96
vill du ha några som é riktigt grymma, speciellt vid vått väglag??? då kanske du ska satsa på ett par bridgestone potenza s03... kör själv på såna just nu faktiskt... de är fantastiska... det är bara det att de låter mkt...
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
ang. koppling så har UUC kommit med en version baserad på 850CSi kopplingen för M5 alltså 280 mm lamell. - den lära vara riktigt bra - lättkörd och bra grepp samtidigt, man kan ju inte påstå att Sachs sportkopplingen (som jag har) är lätttrampad :-)
540is:Har du några priser på den kopplingen?

"Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen
Länk
Visa användare
177
berger
panamera fast stulen !!
hej
parrik har du Ställbara k&w fjäderben på din bil var hittar man det ?// mats

Berger M5
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Berger:
Jag har precis monterat KW Variant 2 (ställbara), tyvärr har jag inte hunnit köra med dom ännu men utvärdering kommer.
Köpte mina från www.shockabsorber.com de är agent för KW.
Det finns prislista på deras hemsida.

540is:
Det är manligt med hård koppling ;D

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Jag köpte mina KW (var III) :-) hos stötdämparexperten i Sthlm.
priserna är typ domsamma där som hos örebro fjäderservice (shockabsorber.com) - jämför givetvis först !!
berger: Köpte mitt hos Dahlbäck racing. Kw variant 2 inox line dvs rostfria.
Kan ev sälja min om du är intresserad?

"Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen
Länk
Visa användare
177
berger
panamera fast stulen !!
får väntra med stötdämpare har presis skruvat på movit 4s4 350 bromsar /mats

Berger M5
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.