|
|
|
|---|---|
|
HEj agj undrar om det är någon som vet vad det är för komp i en 324D? jag har en 324D och den rycker litte mycket så funderar på att sätta dit en fläckt så det blir bättre förbränning i han. en Dizel ska väll igentligen ha så högt komp som det går? men jag är litte orolig för pakningar och sånt... Meningen me livet uppstod 1983 och slutade tillverkas 1993 (e30) | |
max f |
diesel brukar ligga på ca 15-20 i komp tror jag det är 20:1 alltså just för att det ska vara lite tryck när det blir förbränning. |
|
Hur kommer det sig att dieslarna håller för sådant komp när inte bensinarna håller för liknande? Dieslarna spikar ju hela tiden (det är ju så de drivs framåt) men ändå håller det. Är det för att dieslarna spikar på "rätt ställe" i kolvrotationen medan det troligtvis spikar på "fel ställe" i bensinarna? Vad är hemligheten? :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
max f |
det har med att göra att dieseln är överdimensionerad så den klarar större påfrestningar. jag ska börja med ett projekt och konvertera en diesel till bensin och se hur det går och om det går att trimma den lite mer och se vilken effekt man kan få ut. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.