|
|
|
|---|---|
|
Hej Måste göra en speciallösning till min bil för att få till oljereturen, med en egen sump från turboaggen och därifrån med hjälp av en elektrisk oljepump pumpa in oljan i motorn igen, då nivåskillnaden inte är optimal mellan agg. och turbo. Väldigt svårt att hitta bra oljepumpar till detta.. Letar därför efter bra tips! E28 M535i TwinTurbo | |
|
ingen som vet? E28 M535i TwinTurbo |
|
| Servopump vet jag en som ska använda till sin torrsump, men det är ju inte elektriskt förstås. | |
|
Såvida man inte använder en pump från en nyare Corsa eller Vectra. Men det måste ju finnas en bättre lösning. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
En bränslepump?? Den får bra med smörjning iallafall, oljan kanske är lite för varm bara? |
|
|
En servopump, tror jag inte är en speciellt bra lösning då den ger 110-120bars tryck! Dom flesta tillbehörs butikerna inom racing har sådana pumpar du söker eller hör med någon som håller på med diselmaskiner i båtar dom kan säkert ha en vettig pump. Även biltema har en pump som "pallar" olja men jag vet inte om man vågar lita på den så pass mycket att man kan köra den till det du har tänkt dig. Dock skulle den funka bra till oljekylning till v-låda eller bakaxel |
|
| En servopump ger gu bara tryck om den har mottryck, dvs om man bara använder den för att pumpa oljan tebax till tråget så blir det ju aldrig några 120 bar. Men vill du ha elektrisk kan du ju t ex slå en signal till motor nord, dom borde veta. | |
| Vi ska testa en cirkulationspump för kylvätska som sitter på vissa äldre BMW modeller. Blir spännande att se om det fungerar. Den har bra flöde och rätt dimension på anslutningarna. Frågan är om den tål oljan och konstant drift. | |
Grusse |
Linderg import har elektriska oljepumpar. Här är länken: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.