|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
M20B25 med td04hl16t, 236cc spridare och 535 lmm.Ska ladda ca 0,4b. Proggresiv btr? Någon som har ngn till ett bra pris? Kör nu med en 535, lite hopklämmd. | |
Franke |
Jag köpte ett ombyggnadskit till min för 775kr. Billigare btr än så är nog svårt att hitta. kolla in www.alutech.se Mvh Danne |
bmwracing |
Franke: Blir btr:en progressiv eller linjär efter ombyggnaden? stod inget om det på alutechs sida. |
|
Jag köpte en justerbar (malpassi) för 700kr (ny) av MC Express Blanka däck AB www.bmwpower.nu/galleri/visa.asp?id=1265 |
|
|
Vad jag kan förstå så är alutech kittet endast ställbart och inte progresivt!! Och det är ju en progresiv regulator man vill ha till lågtrycks turbo byggen. mvh Kristian |
|
Franke |
Det stämmer. Den är endast ställbar men det räcker ju en bit iaf. Jag laddar min 1,2 bar men då har jag gjort lite andra saker med bilen oxå. Men om du sätter i lite större spridare och höjer bränsletrycket lite så borde väl det räcka till 0,4-0,5 bar Mvh Danne |
bmwracing |
Tipsaren: Ska man bara ha progressiv vid lågtrycksbyggen? inte om man vill ladda över 1bar tex? Franke: Vad har du gjort för andra saker för att kunna ladda 1,2? Hembyggt tilläggssprut eller? Berätta gärna=) mvh |
Franke |
Motorn är kompsänkt med svarvade kolvar. Har satt i större spridare från en saab 9000 turbo. Linjär btr med uppställt bränsletryck. Sen har jag tagit en tryckvakt och kopplat till två extra spridare och kallstartsinjectorn som slår till vid 0,6 bar. Spridarna är orginal spridarna som jag monterat på tryckröret före spjällhuset. Har också en ganska stor nedkapad scania intercooler. Bilen gick bra tills igår när jag blåste toppackningen pga nåt problem med wastegaten. Körde då på 60/40 bensin och etanol blandning. Kunde ladda 1,5 bar utan spikningar!!!!! Men pga av problem med laddtrycket så laddade bilen lite mer än 1,5 bar på fullgas och högvarv ,så då blev det som det blev. =) Mvh Danne |
Franke |
För att undvika missförstånd så är det en 318 jag talar om. Mvh Danne |
|
En progressiv kan räcka som bränsle tillskott i lågtrycks byggen, men laddar man lite mera så räcker inte bränslet till med endast prog. btr och man måste hur som helst lösa bränsle problemet på något annat sätt och det är då onödigt med progressiv btr. En ide som har funderat på är om man skulle koppla en tryckvakt till temperaturgivaren, så vid ett visst laddtryck skulle insprutningen tro att motorn är kall och köra den på chocken = lite mera bränsle!? Vet inte om det är en bra ide? mvh Kristian |
|
|
Franke vilken bil tog du tryckkontakterna av och hur ser dom ut?? /Tommy |
|
Franke |
Tottano1: Tryckvakterna sitter på saab 900 turbo om jag inte minns fel. Kolla in Länk där har du en bild på en sån på mitten av sidan Mvh Danne |
bmwracing |
Tack för svaren Franke=) Tipsaren: Den ide'n har jag oxå funderat på, tempgivaren kan visst justera blandningen en hel del ca 10% upp om jag fattat det rätt?=) jag har just nu en tempgivare lös här hemma för att mäta upp motståndet vid varm som kall (ligger i kylen just nu) mvh |
| Inte ett annons forum men jag har en malpassi progressiv btr till salu 1:1,4. Maila för pris... | |
|
Men ni som vet... Jag har en M50B25 som jag ska ladda 0,4 -0,5 ungefär. Har en KKK K26. Räcker det med en prog. btr eller måste jag ha ett tillägs sprut? Det var inte jag... |
|
|
Vad har en BTR från en Saab 9000 Turbo för funktion jämfört med den som sitter original på E30 325?? Länk Länk |
|
|
Är dom linjära eller progressiva? Länk Länk |
|
| Mig veterligen finns det ingen serietillverkad bil som inte har en linjär regulator. | |
|
Så det spelar ingen roll om jag sätter i en BTR från saab då.. Samma lika??... Hur löser dom med ökat bränsle vid högre tryck på en saab turbo??? Länk Länk |
|
|
Är dom 1:1 så trycket ökar på båda eller bara på den från Saab turbon? Länk Länk |
|
| det va tryckvakt han tog från saab 900. btrn är det nog ingen ide å ta från en saab. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.