AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.020

Nyckel E46, en rolig sak

Sida 1 av 2
Visa användare
396
dieselmeken
330 diesel-06 powerchip edition
Just de, upptäckte helt plötsligt att det fanns en komfortfunktion i min nyckel, när man låser upp, håll nere den främre knappen, och vips, så åker rutorna ner. Lika när jag stänger, håll nere knappen i mitten, och rutorna gick upp! Kul!!
Har iofs inte läst i instruktionsboken, säkerligen så finns info där, men jag blev, som så många gånger tidigare, positivt överraskad av min 330d

MVH Göran dieselmeken Lindgren
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Funnits med sen mitten av 90talet på diverse gamla bmw jag haft:) du kan även programmera favritinställningar på elsäten med minne, klimatautomatik, speglar radio mm om du åker till bmw och aktivera Key memory.
Mvh
Asken
Som åker dieselbränd 5530 om ett par månader
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
:)))

Keep Your distance this is a BMW ;)
Länk
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Asken det där sista som du nämnde gäller det de som ´har minne i stolarna ?

Keep Your distance this is a BMW ;)
Länk
To
76
Tomten
E46 328i -99 Estoril
Gäller det alla fjärrlås nycklar/system?

Skulle jag kunna ställa in mina nycklar med olika
inställninar i tex kliman?
Dvs en nyckel har 21 grader och en annan har 19 grader...

///Tomten
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Maxad: Det gjelder nok de som har el. stol med minnefunksjon.

Tomten: Vil tro at din nyckel lar seg programmere. Har selv komfortfunktion på min 323 Ci -00. Du har ikke prøvd å holde ned knappen da? Det tar noen sekunder før det skjer noe.
Man har inte läst instruktionsboken, pga av lite svårigheter med tyskan..Men detta var kul att testa å kolla lite.
Kliman ställer in sig efter vilken nyckel man använder, nytt för mig. då man ibland undrat varför den ställer om sig.
Synd bara att tex inte radion sparar vilken kanal som man använde med repektive nyckel.
Nån som vet några andra kul funktioner som man missar när man inte kan tyska ;)
To
76
Tomten
E46 328i -99 Estoril
Mycket riktigt går rutorna upp och takluckan stängs.
Synd att man måste hålla inne knappen genom hela proceduren.
Synd att inte bara den rutan man hade nere, åker ner när bilen låses upp.

///Tomten
_k
60
_kent
316i -92
Pikestone: Sväng in på en BMW-handlare och beställ en svensk manual.

__
NEVER underestimate the power of a BMW 316i
Det skall jag göra. Vet någon ungefär vad den kostar?
Follow me home funktionen hittade jag i våras, har ju bara haft bilen i 3 år ;)

Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Tomten: Imotsetning til deg er jeg glad rutene ikke går helt ned.. :)

Om man programmerer inn klimatemperatur, så må man nesten åka til BMW hver sommer og hver vinter for å programmere om?

Pikestone: Tror en manual koster rundt 2-300 kr.
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Forresten.. hva er "Follow me home funktion" for noe?
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Vad är
Follow me home funktion för något?

Mvh
Kristian
Pikestone: Räkna med 250kr.

Follow-me-home ... halvljuset lyser en stund efter det att du låser bilen om du blippar till på helljuset efter det att du slagit av tändningen. Kan vara deaktiverat ...
ch
212
chris
330 coupé -02
Angående luftkonditioneringen, Key Memoryn kommer ihåg inställningen av temperaturen från den gången du låste bilen plus stolens inställning, stereon? och sidospeglarna?.
Detta plus komfortstängningen var jag tvungen att fixa hos BMW, glöm inte att ta med båda nycklarna vid programmering.

Tycker att det är synd att så få läser instruktionsboken då BMW är en mycket teknisk sofistikerad skapelse med många "nödvändiga" lösningar.

Trodde att jag hade elfel på min M3:a då halva bilens parkeringljus lös fram och bak. det var bara att plöja sig igenom ins-boken igen. jodå det skulle vara så när rattlåset var i(vill jag minnas) kunde man bestämma vilken sida som skulle lysa med blinkersspaken.
Ko
663
Koffe
320iC -93
Det kallas positionsljus, och finns på de flesta bilmodeller från ett par tiotal år tillbaka skulle jag tro =)
Men visst blir man lite förvånad första gången...

//Koffe
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Jeg forsto ikke helt hva follow-me-home-funktionen gikk ut på. (Det gikk lissom ikke inn på Svenska). Helljus og halvljus = fjernlys og nærlys? Blippar?

Off topic: Noen som vet hvordan jeg gjør så ljuset ikke går på inni bilen når jeg åpner døren? Det kan naturligvis være en follow-me-home-funktion i mørket det også, men vil gjerne stenge av den.
al
17
almhult
328iM Cab -97
Min e21:a lös också med ena parkeringsljuset!
"Follow Me Home" gör att nærlyset lyser en stund efter att du klivit ur bilen. För att aktivera den tar du ut nyckeln och sen öppnar du förardörren. Nu blinkar du med fjernlyset. Bilen tänder nu nærlyset och låter det lysa en liten stund.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Och på cabben (E93) åker taket ner inte bara rutorna.
Visa användare
396
dieselmeken
330 diesel-06 powerchip edition
4 år gammal topic, sökfunktionen fungerar iaf på detta forum.

Att mäta är att veta

MVH Göran dieselmeken Lindgren
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.