|
|
|
|---|---|
|
Har en 540 -97 som misständer. Felet uppstår när växelspaken är i läge "drive" och oftast när man står stilla. Har även hänt vid körning (motorbromsning) och resultatat blev att bilen dog 2ggr på 1 km. det ända man märker i bilen är ett tomgångssvall och det man kan göra för att avhjälpa det är att köra med ac´n igång då detta höjer tomgången något. Snälla hjälp mig med detta. | |
|
Åk till en BMWverkstad och gör en felsökning med DISen(dator) kolla expertmode och manuell felsökning på motorn och dess styrning. BOrde ge felkoder om antingen, luftmassemätare, tändspole/ar eller kaxelsensor. Byt det som genererar felkoder och kör din bil glad och lyckligt:) Kolla även övre ventilkåpspackningen så att den inte läcker ned olja i tändstiftsgroparna:) Mvh Asken |
|
|
Jag hade ett liknande fel, DIS:n sa' 266 fel indikationer på vevaxelgivaren.... Bytte den sedan allt perfekt... Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kilen, det finns ingen vevaxelgivare på en M62 däremot på M60. Du har en pulsgenerator på kamaxeln som gör samma sak sitter på högra toppens framkant. ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso min guru, vad menar du har jag ingen vevaxelgivare? isåfall måste det ha stått kamaxelgivare en av dem var det iallafall. För jag vet bestämt att jag har både kam o vev=)) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.