AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
627

soppamätaren har dött!

zx7r
hej! min bensinmätare lade av idag,och har läst lite inlägg om SI-batterier och dåliga lödningar m.m. Tänke nu kolla om det är nåt sånt som spökar för mig.grejen är bara den att jag har inte en susning om hur man tar ur hela instrumenthuset, måste ratten tas bort? (krockkudden!!) eller räcker det med de två torxskruvarna upptill? Finns det SI batterier på e36 osv.Vore mycket tacksam on nån vet!

Såvitt jag vet sitter det väl inga si batteriet på en E36, eller?

Jag tror mer på att det är någon av givarna i tanken som gått paj. Eftersom dessa är hopkopplade (serie eller paralell) tror jag att bägge lägger av om den ena går sönder.

Tror inte det är någon lödning som har gett upp på en -98.. Verkar lite för tidigt!

Om du promt vill ha lös instrumentpanelen och kolla den, så rekommenderar jag dig att plocka lös ratten. Sök här så hittar du en förklaring jag skrev för några dagar sen. Det är enkelt, men tar en liten stund ändå!

Vidare är det som du säger bara dom två torxskruvarna upptill, även om du kanske måste trycka ut instrumenthuset bakifrån...

// Björn
zx7r
ok,tack för svaret! men då kommer nästa korkade fråga: Var lokaliserar man givarna? Kommer man åt dem ovanifrån under baksätet?? och isåfall hur f-n avlägsnar man det?

Svärd
Inte glapp i jordningen på visaren?? Vanligt iallafall på E30. En lätt klapp på instrumentpanelen så ser du om det är glapp. Har liknande på min E32 att den vill visa tomt ibland, men en liten klapp så funkar den igen.

//Martin
Svärd
Inte glapp i jordningen på visaren?? Vanligt iallafall på E30. En lätt klapp på instrumentpanelen så ser du om det är glapp. Har liknande på min E32 att den vill visa tomt ibland, men en liten klapp så funkar den igen.

//Martin
Svärd
Gahh, varför kan man inte ta bort inlägg för??
Visa användare
472
w9816
D7 -??
Ett rätt vanligt E36-fel är just att trådarna vid tankgivaren gått av, och åtminstone på en sedan kommer man åt dem genom en lucka under baksätet. (som visst lossnar genom att lyfta rätt uppp...eller satt där nån skruv i framkant??)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.