|
|
|
|---|---|
Tray |
En M3 3.2 har ju som bekant 321 hk i motorn, men hur mycket av dessa hästar går egentligen ner i backen? |
|
285 kanske...? //Ticco www.ticco.com |
|
| Bara? | |
|
Hej. Det är väl inte så bara? =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
Tray |
Vad jag har hört nu så är det 295-305! |
|
har hört att man brukar räkna mad 10- 15% efekt förlust i drivlinan. Eller??? |
|
| Jag har hört att 3.2 litersmotorerna inte ens lämnar 321hk i bänken....strax över 300 bara. | |
Tray |
Då har du hört jävligt fel.. |
|
Har oxå hört de... |
|
|
Ex Gustavs bil lämnade ju runt 300 innan trimning i bänk och den går dokumenterat bra. Jag har dessutom hört flera M3 3.2 som bara ger i runda slängar 300 hk i motorn. Tray. Det kanske är du som hört jävligt fel? |
|
max f |
frågan är ju hur viktförhållandet är ingen mening med att ha en bil som väger 2-2,5 ton och 300hästar blir inge dra i den då men 300 hästar och 1,2ton då skjuter det på bättre. |
Tray |
Så BMW ljuger alltså? |
|
Allt har ju sina toleranser... +/- några %. //Ticco www.ticco.com |
|
Tray |
Men att BMW har ränknat fel på nästan 21 häst låter jävlig konstigt. Flås: Dem M3:orna du talar om kanske har varit hårt körda, motorerna kanske inte har skötts bra osv? |
|
Allmänt så verkar det som att 3,0:orna ofta lämnar mer effekt än utlovat medan 3,2:orna ofta lämnar mindre. Så sades det iaf när bilarna var nya vill jag minnas. Kiip Spiiding! |
|
| Tray. Ja, det kan hända, men faktum kvarstår att för många 3.2:or lämnar för lite i bänk för att det skall vara en tillfällighet. | |
| Jag hadde en m-3-3,0 kjørd den i broms-benk 2 gånger fikk ut 207,5 kw-orginalt 210kw.broms-benken har en felmargin på 1% så det stemde ganska bra. ROD | |
|
Med tanke på att en original 3,2 gör 13,5 på strippen så är det 321 ganska pigga hk eller!? :) Det fina med 3,2 an är ju inte toppeffekten som alla är så fixerade vid. Den drar ju konstant från botten... Såg en, förlåt (Volvo S60) *hata* på Emmaboda som skulle ha typ nästan 400 hp. -Jublade när han rullade in på nästan 15... |
|
|
Asså biltillverkarnas effekt angivelser e ju angivna enligt en viss norm och i den ingår säkert en massa parametrar som lufttemp,lufttryck,luftfuktighet,vilket bränsle de ska vara osv....sen finns där säkert en "standard avvikelse" på X antal procent... |
|
changco |
BlueBeemerBoy: 60fots tiden är välidigt viktig för sluttiden på 402m. Framhjulsdrift är ju inte allt för pigga i starten. |
|
Volvo S60 med 400hk som körde på 15?? Då måste han spytt halvägs eller nåt, helt missvisande, inte för att jag gillar volvon då men.. har själv kört mot volvo turbos på 300Hk, dom går ju under 15 i allafall...jaja..skitsamma..min fråga är. Vart kan man bänka sin bil? Och vad kostar de ca? ///M3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.