|
|
|
|---|---|
Andie_83 |
Tjena! Ja, som rubriken säger tänkte jag sänka. Är detta svårt? Bör jag byta dämpare också, eller räcker det med fjädrar? Har nämligen helt nya gasdämpare runt om, känns onödigt att inte använda dom. Räcker det att bara byta fjädrar, och på så sätt få bra väghållning? Vill bli av med dom typiska krängningarna i e21:an! Tacksam för alla svar! Ha det bäst MVH //Andy |
bmwracing |
Det borde räcka med fjädrarna om du redan har gas. Bytet är inte svårare än på nån annan bil... fjäderben både fram och bak. Fjäderspännare rekomenderas. Min kränger lite för mycket trots sänkning, men jag har inte gas. Jag har även kapat genomslagsgummit för att få nån fjädringsväg kvar. mvh |
| JAg skall också sänka min 323E21a, men frågan är hur? mina kompisar hade en 79as 323a som de inhandlade sänkningssats från Motor Nord (sänkte 30-40mm)..dvs riktiga sänkningsfjädrar samt dämpare. När allt var monterat var bilen lägre bak en fram = vidrigt...hur undviker man det? skall man ha typ 30fram och 15 bak eller vad säger ni erfarna E21 ägare..vad blir bästa kombinationen om man vill att bilen ser åtminstonde lika låg bak som fram..eller något lägre fram. | |
Andie_83 |
FRIFART>> Precis som du säger vill jag också ha, helst lite lite lägre fram, ser råare ut då. Hur ställer man detta? Gummi mellan fjäderringarna eller? Ha det bäst! MVH //Andy |
| Hm hur skulle man kunna se till att gummit mellan fjäderringarna sitter kvar och SBP skulle nog inte gilla det, (nog för att jag aldrig besiktigar bilen). JAg tror att man för det första måste sänka bilen minst 30mm med vanliga sänkfjädrar för att man överhuvudtaget skall se någon skillnad från en osänkt och förmodligen då 30mm bak medan fram bör ha 50mm sänkning. JAg talade med min kompis som kör 323E21 han har original sänkfjädrar bak dvs 30mm sänkning medan han kapade 2varv på dem fram som ungefär motsvarar 30mm till = 60mm totalt. | |
| kompisens 323a ser helrätt ut glömde jag lägga till. | |
bmwracing |
Även jag kör med kapade fjädrar, 2 varv fram och 3-4? bak. min låg direkt mot genomslagsgummit innan jag kapade dom oxå. Men min ska bli ännu lägre i vinter eftersom den nu ser ut som den borde ha gjort redan från fabrik.. dvs normal hög. Jag kommer att använda kortare fjäderben och dämpare samt lägre och hårdare fjädrar. mvh |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.