AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
472

E30, 320i -85 allmänt...

Gh
6
GhuRRa!
320i -85
Tjohoo!
Har nyligen införskaffat en BMW men den har lite fel...
Besiktningen gillade inte hål i ljuddämparen och vatten i strålkastaren... mindre fel som ska åtgärdas.
Däremot läcker den olja. Har fått med en packbox som kanske har nåt med saken att göra. Växelspaken är väl väl inte helt hundra heller. Tips?
Har fått tag på ögonlock, bytt framruta (gratis!), baslåda + stereo följde med så det mesta är ok...

Men oljeläckage, me don´t like...

"Rulla på"

GhuRRa!
Gh
6
GhuRRa!
320i -85
Tilläggas kan, fråga kolon, om någon har nåt kul till denna modell? Stolarna är inte bra...

GhuRRa!
BMW Kungen
Har en 325ix som läckte massa olja. Det var oljefilterhuset, (ett hus där oljefilter sitter fast och även utgångarna till min oljekylare. vet inte om din har samma. men köpte O-ringarna och en tätningssats på bmw. kostade ca 100kr. och nu är motorn snustorr. Att tråget läcker är också vanligt. Packboxar har jag aldrig bytt i en motor så vet ej. Ett bra tips är att motortvätta, sedan kolla exakt var de läcker.

Mvh
/// Kungen
Du får hålla utkik på delar säljes när jag bestämt om jag ska skrota min kärra eller ej.. Har en kanon inredning från en 325 im i min just nu! Inte faan går den för d... :-)
Gh
6
GhuRRa!
320i -85
Tack som fan, ska rota vidare...
Jag trodde min Packbox läckte på min E30. Det såg ut så när man kikade. Men det visade sig att det var packningen i oljetråget!
Gh
6
GhuRRa!
320i -85
Okej...
Har aldrig mekat BMW förut så frågan lyder...
Krångligt?
Antar att när det är varmt så blir en del material "mindre" för att sedan kallna och därigenom vidga sig, dvs kall bill=mindre oljespill...
Gh
6
GhuRRa!
320i -85
Okej...
Har aldrig mekat BMW förut så frågan lyder...
Krångligt?
Antar att när det är varmt så blir en del material "mindre" för att sedan kallna och därigenom vidga sig, dvs kall bill=mindre oljespill...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.