|
|
|
|---|---|
|
Nu är detta min första BMW så jag vet inte om detta är normalt eller inte men jag vill bara kolla med er. Jag äger en 318i -01 som jag köpte för två veckor sen. Den går mycket fin men ACn beter sig lite konstig kanske. När jag kör med ACn i "Auto" läge då kan det ta upp till 5 minuter innan den drar igång. Det förekommer alltså att man sätter sig i en mycket varm bil och ställer ACn på 21 grader och kör iväg. Sen blir det inte kalt utan man får svettas i 5 minuter innan ACn börjar jobba. Jag har BMW garanti kvar på bilen. Ska jag höra med dem eller är detta vanligt? Tack på förhand! PollyWolf | |
|
prova med att dra den till 16 grader så kanske den jobbar snabbare Keep Your distance this is a BMW ;) Länk |
|
|
Jeg pleier også å stille den inn på 16 grader og nesten full blås, samt la "hjulet" i dashbordet stå på det blå feltet. Så blir det straks kaldere når man kjører i vei. Det virker som at 21 klimaautomat-grader i bil er varmere enn 21 grader i et hus..? |
|
|
Jag menar att fläkten inte går igång över huvudtaget. Även om man kör utan "auto" läge på så fungerar inte fläkten ibland. Har någon en aning var det kan va? |
|
|
då är det nåt fel nånstans vart vet jag tyvär inte hoppas nån annan här kan hjälpa dig Keep Your distance this is a BMW ;) Länk |
|
|
Det verkar vara nåt fel. Min AC drar igång efter några sekunder bara och bilen blir kall fort. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är inte meningen att fläkten ska gå upp på max med automatik, den får man höja själv till önskad nivå. Däremot i värmeläge styrs fläkthastigheten automatisk så rätt temp hålls . Nu är detta inte generellt då det finns många olika versioner av klimatorpaneler och lika många olika mjukvaror. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.