AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
682

Är detta normalt i BMW?

po
56
pollywolf
318i Sedan -01
Nu är detta min första BMW så jag vet inte om detta är normalt eller inte men jag vill bara kolla med er.

Jag äger en 318i -01 som jag köpte för två veckor sen. Den går mycket fin men ACn beter sig lite konstig kanske.
När jag kör med ACn i "Auto" läge då kan det ta upp till 5 minuter innan den drar igång.
Det förekommer alltså att man sätter sig i en mycket varm bil och ställer ACn på 21 grader och kör iväg. Sen blir det inte kalt utan man får svettas i 5 minuter innan ACn börjar jobba.

Jag har BMW garanti kvar på bilen. Ska jag höra med dem eller är detta vanligt?

Tack på förhand!

PollyWolf
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
prova med att dra den till 16 grader så kanske den jobbar snabbare

Keep Your distance this is a BMW ;)
Länk
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Jeg pleier også å stille den inn på 16 grader og nesten full blås, samt la "hjulet" i dashbordet stå på det blå feltet. Så blir det straks kaldere når man kjører i vei.

Det virker som at 21 klimaautomat-grader i bil er varmere enn 21 grader i et hus..?
po
56
pollywolf
318i Sedan -01
Jag menar att fläkten inte går igång över huvudtaget. Även om man kör utan "auto" läge på så fungerar inte fläkten ibland.

Har någon en aning var det kan va?
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
då är det nåt fel nånstans vart vet jag tyvär inte hoppas nån annan här kan hjälpa dig

Keep Your distance this is a BMW ;)
Länk
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Det verkar vara nåt fel. Min AC drar igång efter några sekunder bara och bilen blir kall fort.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det är inte meningen att fläkten ska gå upp på max med automatik, den får man höja själv till önskad nivå.
Däremot i värmeläge styrs fläkthastigheten automatisk så rätt temp hålls . Nu är detta inte generellt då det finns många olika versioner av klimatorpaneler och lika många olika mjukvaror.

///MVH Hasso
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.