|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 525tds -92 ca 15cm in,under golvet från tröskeln sett,ungefär vid bakkant av framdörren finns det ett hål med en dimeter av 32mm,ett på var sida. När man kör upp ett finger så känner man en matta av något slag. Vad är detta för hål? Ska det inte sitta några pluggar där? Han jag köpte bilen av har åkt omkring så i ca 3år,frågan är om det är totalt fuktskadat i karossen och i det ljuddämparmaterialet som finns där? ,det vore synd för bilen är annars kanonfin. Någon som vet något? BMW i Örebro visste inte själva.....lite dåligt kanske? Gasa på........ | |
| Vet inte heller vad de hålen ska vara bra för..det ska vara ett lock där finns ett hål på var sida...täcklocket har en förmåga att vittra sönder till pulver..jag har klippt till en plåtbit som jag satt fast med PL400 lim sen underredsmassa över..titta på E-34:or ska du se att många saknar locken..mattan du känner är den du har fötterna på den är väldigt tjock..men ta upp mattlisten vid tröskeln bänd upp mattan och kolla hur det ser ut under om det är blött....sen klipp en plåt PL400 köper du i järnaffären | |
|
det hålet och den brickan tror jag ska vara där för att eventuell kondens inifrån ska komma ut ur bilen. 200km/h-50km/h på 1s Länk |
|
| Nej...det är tätt när det rätta locket sitter där..och mattan ligger mycket hårt mot golvet så ev.kondens skulle aldrig kunna komma ut där..ock det ska ej heller bli fukt där såvida det inte är tex vindruteläckage | |
|
Dom hålen är dräneringshål. Kanon om du glömmer takluckan öppen eller så, bara att knacka ut brickan och vänta en stund. Jag skulle helt klart ersätta den brickan med en ny från BMW istället för någon hemmalösning. Skulle den vart limmad hade dom gjort det redan på monteringslinen :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| Ja då funkar dom då jävligt dåligt ,jag har haft 3 ggr kraftigt läckage i min och inte fan rinner det då ut något där..efterom mattan plus stoppning suger åt sig, tog ett par dar att få torrt med hjälp av att lyfta utt mattan med en plankstump sen kupévärmare..eller menar du man ska ta ur mattan när man lämnar bilen..*S* | |
bmwracing |
Dom här hålen finns på alla bilfabrikat och är antagligen till för att dränera karossen vid grundningen på fakriken...dom doppas ju i ett bad. Locken sitter oftast med karosserikitt. |
|
gto80> Givetvis, vad är du för nån slarver som lämnar mattan kvar i bilen? :D Jag har använt mig av dom för att dränera ur vatten som envisades med att komma in genom rosten, men inte ut genom densamma, i min E30. Framför allt i bagaget funkade det kanon. En manöver man fick göra en gång i månaden eller nåt :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| Kan ju säga att hålen som tyvärr inte finns skulle göra större nytta i min GTO för gamla usa bilar kan man skatta sig lycklig om det inte läckte in nånstans... | |
|
Tack för era ideer angående dessa täcklock/hål. Jag funderar på om jag ska trycka dit nya pluggar eller om jag ska försöka torka mattan med hjälp av en kupe värmare först? Risken är ju att evt fukt kommer att ligga kvar och skapa rostbildning? Jag tycker iaf att det var underligt att inte BMW själva visste vad som skulle sitta där? |
|
|
Har du kört omkring med pluggarna borta skulle jag rekommendera att kolla hur det ser ut under mattan.. Är den blöt och fortsätter vara det rostar det nog fint om ett tag om inte annat! Bra försäkring för lite jobb att lyfta den och kolla.. Ett trasigt plastclips i trösklarna är inte så farligt jämfört med hål i golvet orsakat av rost! Hittade själv lite ytrost i min E36'a just under mattan, men det är dock fixat nu.. Verkar vara rätt bra rostskydd från början faktiskt! // Björn |
|
|
Jag får nog lyfta på mattan för att kolla upp hur det ser ut,frågan är bara om man måste plocka ur stolarna eller om det räcker med att lossa på tröskel listerna? Kan det vara bra att spruta på något rostskyddsmedel innan mattan läggs tillbaka igen? Kanske någon typ av linolja eller så? Man vill ju ha bilen iordning inför vintern...... |
|
|
Fick du tag på plugg till golvet ? Har samma problem själv och BMW i Eskilstuna verkar inte hitta den pluggen jag behöver. Behöver två pluggar till golvet bak på en touring. ca 20 mm omkrets och 40 mm omkrets. Orginal som satt där innan är platt och av plåt. Pluggen hade nipplar som viks under golvet för att sitta kvar. Någon som har en aning ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.