AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
341

Lite hjälp från panelen?

Nicke
Tjena! Går o funderar på en 325 C 92-94.Har kollat runt lite på de vanligaste ställerna här på nätet o tidningsannonser,och sett att de flesta ligger runt 80 000-110 000! De flesta iofs med mkt utr.,o nästan alla imp. med 12-15 000 på mätaren.Är jag en idiot att köpa en sådan bil? Jag är som sagt sugen men klart skeptisk av vad man hört om imp.bilar.Några viktiga/grundl.saker att tänka/titta på? Är ingen hejare själv på bilar så ett M-test blir nog aktuellt.Är ett sådant test helt "pålitligt"? Såg nedan någonstans att de inte reflekterar över krockade bilar. Vad är extra utr. egentligen värd? Typ AC,ev. vita blinker (ny/beg pris),kanske ett par halvskapliga 16-17" fälgar,larm? Inte krims krams som kjolar/vingar/sportavgass. Oxå sett att priserna på bilfirmorna inte är så där jättemkt mer.Men är det egentligen pålitligare att köpa därifrån? Får/behöver man M-testa en bil från en firma? Någon som känner till någon seriös(om det finns...)firma i Sthlm/V-ås-trakten som kan tänkas ha sådana bilar? BMW group i solna är väl kanske inte rätt ställe kan jag tänka....=)

Nicke
BMW-Yoda
Tycker det är lite märkligt att nästan alla importare bara har gått 12-15 tusen. En 92-a är ju ändå 10 år gammal, borde ju minst ha gått 18. Titta enbart på skick och pruta hårt, verkar finnas gott om dem stylade eller ostylade.

BMW-Yoda
BeeMWe playboy
för 110 kan du få en fet M3a E30 :) En sån håller sig lite bättre i pris sen när du ska sälja. För 30 000 extra får du en M3a E36.

Är på jakt efter en fin 320/325a (E30) 88a eller nyare, sv-såld med s-bok (eller import med s-bok stämplad hos BMW). Gärna nära Uppsala/Sthlm.

(M)irc Dalnet #bmwpower
Nicke
Oj,ser att jag var på fel forum...får kopiera över till rätt.Tack för svaren.

Nicke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.