|
|
|
|---|---|
| Hejsan.. Va tror ni det skulle gå på för att lämna in bilen och slipa plåtrent o sedan lacka om bilen? det är en e30 vi snackar om :) | |
|
Tjabba! Prova sökfunktionen - det finns en mängd detaljerade trådar om detta. Jag tro om flera e30 oxå. Kolla tex trådarna -Omlackering av hela bilen... - Vad kostar en profesionell hellackering? MVH/PTR |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
15-20 beroende på färgval osv. ///MVH Hasso Länk |
| Mjo men ingår det slipning av rost och så då också? | |
|
Slipning av rost ingår förmodligen, men dock inte rostlagning. Håller på att renovera min bil nu och ska lacka snart. Gör allt underarbete själv och det skulle kosta 5000 med kvitto dvs. Dock blir den diamantsvartmetallic och det har den juh varit tidigare (kanske blir med lila pearl), kostar mer om du ska byta färg helt och hållet för då måste dom lägga grundlack före. Sen kostar det juh givetvis mer om du skulle ha nån special färg typ kameleontlack eller dyl. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Hej Rost "slipas" inte, det blästras i bästa fall.. På dagens moderna bilar så drar man sig för att blästra eftersom plåten är åt helsike för tunn! = Risk för genomblästring med lackblåsor som resultat efter 2 - 3 månader. Ekonomiplåt rekomenderas i det flesta fall för att kunna garantera ett bra jobb. (Beroende på rostangreppets omfattning). Vid all lackering lägger man klarlack! vare sig det rör sig om nyansbyte eller omlack i samma nyans, finns inga undantag. Mvh Skalman |
|
|
Emmmm..... Klarlack skall naturligtvis vara grundfärg :D Va tokigt det kan bli! Mvh Skalman |
|
|
skalman> Bara lackaren kommer ihåg vilket som är vilket, så :D Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
hehehe...ja det skall man inte vara säker på! Mvh Skalman |
|
| Shu: Ehhh......Min bil är inne för omlack nu(original kulör) och där ska de självklart lägga en grundlack först därefter den rätta kulören,klarlack,mellanslip o sedan klarlack igen...Mig veterligen är detta ett ordinärt sätt att lacka om en bil på...Varför utelämna bland det viktigaste,grundlacken????? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.