AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
406

Byta stödlagret på en 325iA -87

Hejsan!

Har letat runt lite här på forumet men jag har inte hittat någon "utförlig" beskrivning på hur man byter stödlagret till Kardanen. Vore bra om någon kunde hjälpa mig och förklara i detalj hur man gör. Har aldrig bytt stödlager tidigare :-/

Tackar på förhand!!!

Mvh Tobias

P.S E det någon som kanske har ett par original fjädrar till E30 som bara ligger och skräpar? Ni kan få mina sänkfjädrar i byte för ja tycker bilen e för låg. Tror den e sänkt 60/60.
ant
Du måste ta ned avgassystem och värmeplåtar. Då kommer du åt kardanaxeln.
Jag har precis just nu min bil nedplockat på detta sätt, plus en hel del massor av mer delar nedplockat.
Stödlagret bytes på min också.

Inte några större problem, men det är en gammal bil vilket gör att det ofta är lite bökigt med smuts osv.

PS. Jag har M-tech fjädrar ligger från min bil. (Sänker 15/18 mot orginal har jag för mig.)

========
Min bil: Länk
Tackar för svaret Ant! Passar verkligen M-fjädrarna på en vanlig E-30? Trodde det skillde sig på m-chassit...

Mvh Tobbe
ant
Det som skiljer är just fjädrar och dämpare. Kränghämmarna skiljer sig kanske också.
Dock är mina fjädrar avsedda för 318is 16V. Det kanske ger felaktig springrate? Det vet jag ej.

Maila om du är intresserad.

Undrar du mer specifikt om skruvandet för byte av stödlagret kan du fråga mer, så ska jag jag göra mitt bästa för att svara.

========
Min bil: Länk
Tackar Ant! =) Mailar om det e nått!

Mvh Tobbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.