AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
508

kanske ny ägare till BMW 523 ia

stefannorr
Hej!
Till veckan blir jag ev ägare till en BMW 523 ia.
Nu vill jag gärna ha förslag tankar ideer på problem som kan dyka upp vid ev köp.
Vad ska jag tänka på ? svagheter? m.m
Kolla tidigare inlägg
Länk
Läs vad vissa tycker och tänker typ frilansare, många här svamlar friskt.men vissa är helt suveräna när det gäller info och hjälp.

Jag har själv inte haft några problem med min bil men jag har
bara haft min sedan april ,1000 underbara mil bara bytt bromsklossar runt om.Många säger att bmw har så dålig kvalitet
jämfört med tex mercedes men varför jag tror att bmw få problem
ibland är att dom är så fruktansvärt körglada bilar så dom uppmuntrar till hårdare körning än sina konkurenter.Det är vad jag tror i alla fall.

uf
314
uffe12a
Bmw 325im-04
Många säger att bmw har så dålig kvalitet

Det var då något nytt..:D
stefannorr
Ja efter att ha haft en BMW 320 i 97 så kan ja nog bara hålla med,servicekonto + rep han stiga över alla föreväntningar(farhågor) men nu ger ja märket en chans till...eller?
Zafiro
Jag har haft en 523i -96, den gick 17000 problemfria mil
äger en 525 tds -92 och en 540 iat -98...
Finns ingen dålig kvalite där...
haft bil sedan -79 och det är alltid ngt som går sönder oavsett märke....
massvis av prylar kommer idag från samma underleverantörer...
BIlliga bilar har sämre kvalite än dyra så enkelt är det, köp den bil du vill ha så blir du nöjd o glad=)

Länk
Stefannorr: tycker att bland det viktigaste är ju mätarställningen så att du inte betalar "förmycket" samt att bilen inte ha varit krockad-detta gäller speciellt krock framifrån då det i regel är omöjligt att få framvagnen "rätt" igen (denna info enligt verk.chefen för förenade bil) Annars är det bara tuta och köra- lycka till
Om det inte är en helt ny bil man köper så får man väl räkna med att det dyker upp några fel efter ett tag som förra ägaren låtit bli att fixa (oavsett vilket märke man köper).. Och det är kanske mycket möjligt att genomsnitts-Mercedesen repareras mindre än en BMW. Men med tanke på att så gott som alla Mercedesar jag ser körs av en äldre herre så är väl kanske inte det så konstigt om dom slits mindre? =)
Tycker då inte att min 10år gamla 540 som gått snart 24000mil krånglat mer än vad man kan förvänta sig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.