|
|
|
|---|---|
|
Har en nybytt vindruta på min 525 och en mindre bra på 535'an... Tänkte byta , någon som vet om det går ?? Billy B-10 Länk | |
| Det är samma...men du ska väl inte börja plocka delar från e12an??? | |
Paap Reeder |
Hej billy! Liten egen erfarenhet av vindrutebyten. Det är mycket enklare att sätta dit dem än att ta ur dem......hela vill säga. Dessutom kan rutorna ha brottanvisningar i form av stenskott, skador vid förra monteringen o s v. För att vara på säkra sidan skulle jag skära ut rutorna (på en skrot kan du köpa "nya" gummilister för en spottstyver). Vid montering är Hälsingesåpa ett utmärkt glidmedel. Blaska på rikligt. Kom ihåg: NO FORCE! MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
Hej billy! Liten egen erfarenhet av vindrutebyten. Det är mycket enklare att sätta dit dem än att ta ur dem......hela vill säga. Dessutom kan rutorna ha brottanvisningar i form av stenskott, skador vid förra monteringen o s v. För att vara på säkra sidan skulle jag skära ut rutorna (på en skrot kan du köpa "nya" gummilister för en spottstyver). Vid montering är Hälsingesåpa ett utmärkt glidmedel. Blaska på rikligt. Kom ihåg: NO FORCE! MVH /// Paap R |
|
Det är inga problem att ta ur en ruta som sitter med den gamla hederliga gummilisten! Jag har aldrig lyckats spräcka någon! Gummilisten är "vikt" runt en plåtkant inne i bilen! Om man med en skruvmejsel petar gummilisten utanför plåtkanten en liten bit åt gången tills man gjort det på rutans hela överkant och båda sidorna så är det bara att lyfta ur rutan sedan. På detta sätt utsätter man inte rutan för några större krafter så risken är mycket liten att den går sönder! Det är svårast att börja för gummilisten vill gärna glida tillbaks runt plåtkanten! Tar man det lugnt och försiktigt så är rutan ute på max en halvtimme! Per L |
|
|
Pelle P----> Nej nej jag har INTE e-12 som reservdelsbil... Det är bara det att det kommer att stå avställd under ...säg några år PGA totalrenovering samt lite mysig uppgradering... Den har inte mycket rost alls så jag tycker den är klart värd att bevara och ha som skoj hobbybil dock utan de förbannade trista förgasarna. Den var (egentligen) tänkt som vinterbil , när jag köpte den...... Fast nu har jag tänkt om... Men tanken var att jag kunde använda den rutan eftersom den ändå ska ut , pga renovering. Och rutan är nyligen isatt så den är i mycket bra skick.... Tack för tipsen grabbar---- Billy B-10 Länk |
|
| Billy; nu så är jag bättre med på noterna ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.