|
|
|
|---|---|
|
Tänkte hur mycket man kan svarva ner M42 kolvarna? Utan att det blir för tunn kolvtopp för överladdning? Hur lågt komp har ni som kör kompsänkt M42 med överladdning? //Fredrik Lite BMW Turbo`s: Länk | |
| En annan fråga: Är det överhuvudtaget någon som kompsänkt en M42? | |
|
johankihl: Vad har du för komp? //Fredrik Lite BMW Turbo`s: Länk |
|
| tjena, jag har ingen aning om vad jag har för komp, lagom ungefär... Nej men för att få ner kompet utan att försämra kolvtaket alltför mycket så har jag fått mina kolvar svarvade inifrån gropen i mitten och utåt mot klämkanten så den får en kant som är ca 5mm bred längst ut. Detta resulterar i att du får en grop i mitten av kolven med en 5mm bred kant mot cylinder väggen. Gropen blir ca 5mm djup har jag för mig och kolvtaket blir oförändrat i tjocklek... Bör resultera i ganska lagom komp och hyfsad hållbarhet. Ska ta kort på kolvarna när jag får dem. Även på min ny-balanserade vev och mina viktade stakar och kolvar. Såg att du hade mailat, har inte hunnit svara. Maila om det är nåt annat bara! | |
|
Hur kan kolvtakets godstjocklek vara oförändrat om du har svarvat bort 5mm.???? Eller menar du att ute på kolvtoppen är det oförändrat... Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
| kolven har en grop en såkallad doom. i mitten av den är kolvtaket som tunnast, för att inte ha någon punkt som är tunnare än den andra så jämnade vi kolvtaket utåt med tjockleken på kolvtaket exakt som i mitten på doomen så att den ser ut såhär |_____| men med klämkanten längst ut på kolven kvar för att koncentrera förbränningen i gropen och inte utåt kanterna... gropen har alltså fått vassa kanten istället för formen som en kupa... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.