|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag undrar om det är möjligt att finansiera ett bilköp på ca 100.000 där jag lägger halva priset konant. Har inget fast arbete, endast säsongsanställd och är 19 år men jag vet att jag inte kommer få några problem med att betala. | |
| Skulle tro att du nog blir tvungen att söka en borgenslån, det vill säga att du behöver en borgenär, en person som fungerar som säkerhet för att pengarna betalas tillbaks. Om du missar en betalning så måste den andra personen betala. Bästa är nog att ta kontakt med din bank och höra vad det säger och tycker. | |
|
Kolla här: Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Johan, tror inte att det är intressant för honom, han har ju som sagt inget fast arbete. | |
|
OK, kollade inte så noga då jag inte själv skall låna! ;o) Annars brukar fackföreningar ha olika medlemslån... Annars är nog ett borgenärslån enda utvägen. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
ska kolla upp det där med borgenslån tack för svaren! |
|
|
Maila ett gäng finansbolag och fråga. 50% cash+bilen som säkerhet med ett ägandeförbehåll kan gå, konstigare saker har hänt och du kan inte få mer än ett nej. Sorgenslån för att köpa bil? Njaeaee fan, det kan komma regniga dagar då du VERKLIGEN behöver den resursen. Länk |
|
-BeeMWe- |
Höhö dum idé |
|
-BeeMWee-, vilken idé av de ovanstående tycker du är dum? Länk |
|
|
Har du papper på att du får komma tillbaks till din säsongsanställning är det inga problem,förutsatt att du har en hyfsad årsinkomst. Kompisen jobbar som asfaltläggare och han går hemma på vintern,han lånade pengar på sparbanken och de enda dom ville ha var just ett intyg från arbetsgivaren att man får komma tillbaks. |
|
| Köper du bilen via firma med 50% kontant är det nog inga problem eftersom bilen läggs som säkerhet. Tror heller inte att det är problem med t ex ett medlemslån. Känner många som lånat pengar trots arbetslöshet. | |
NOLL7NOLL |
Problemet är att vilkoren på lånet nog inte blir lysande. På bilfirma blir det ok ränta men annan finans utan säkerhet... nja skulle nog hellre vänta ett tag. Men jag vet hur det är, vill man ha ngt vill man ha det nu. |
-BeeMWe- |
Copy: Alla förslag hitils. Köra bil utan inkomst och sen lura på någon borgenslån |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.