AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
655

Lite frågor om min nyinköpte 750

Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Har just köpt en 750 E32 -89. Mycke fin bil med lite fel. Har två läckage som jag inte riktigt hunnit med ännu, men tänkte be om råd innan jag biter tag i de. Säljaren sa att det läckte från servon, o det gör det ju mycke riktigt. Kollade lite trådar där det sas att ofta är det slangarna som läcker. På min verkar det vara just bakom kylaren som det droppar ner. Är det i näheten av generatorn tro?

Fundering o fråga två: Innanför bakhjulet på förarsidan har jag oxå läckage. verkar ha runnit ganska friskt vad det nuu kan vara. Har inte fått av hjulet då det satt en täckbricka över hjulbultarna så jag har inte kunnat kolla vidare nu. Lite tips tack.

Men hur som helst, en tolva är ju bara bäst.

BMW Såklart
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
På min läckte tryckslangen mellan styrsnäcka och tryckregulator. En dyr slang, kostar över 1100 kr. Jag konstaterade dessutom att det fanns en annan slang, som går från styrsnäckan fram till kylare eller ngt liknande, men den var som tur var tät på min bil. Den såg dock inte fullt lika dyr ut. Läckaget baktill är väl förmodligen stötdämpare. Har du EDC blir det dyrt.

En gång V12 alltid V12...

BMW CS #5139
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Tack J.L.
Ska kolla det imorron. Hur jäkligt är det att komma åt, tvunget att hissa bilen eller kan man ta det från ovan sas?
Ingen EDC på min, antar att det är nivåreglering, eller är det standard på många? Trodde det var mest på IAL modellerna. Men vad jag vet nu som nybliven ägare ska det inte vara det. Men det var så mycke som var blött där. En pöl på en par dec åt varje håll. Ska kolla hur det ser yt lite närmare imorron.

Det verkar vara en hel del standardfel på E32´a.

Tack igen.

BMW Såklart
angående läckande stötdämpare så kan du prova med Omega 917, ska visst fungrea bra, tror att frilansare micke körde med den då han hade läckande hydrauler (stötdämpare). tror han fick stopp på det hela!!

"Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår."
-Homer Simpson
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Inga alls problem att byta servoslangarna uppifrån, men det är lite trångt, man behöver ta bort en liten värmeplåt för att komma åt.

Nivåreglering är standard på alla Lång-modeller, och extrautrustning på den korta.

En gång V12 alltid V12...

BMW CS #5139
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.