|
|
|
|---|---|
|
Någon som har någon av dessa och har provat vad toppfarten ligger på? Alltså det finns ju alltid en toppfart angiven men stämmer den verkligen? ~ANGEL~ | |
|
Jag tror att toppfarten som BMW anger ligger lite i underkant någon kilmoter. Man ska nog inte lita på hastighets mätaren men inte heller BMWs siffror. Men den ska ligga i närheten iaf. Sen är väl inte toppfarten den viktigaste utan hur fort man når den? ;) |
|
|
Jag har skrämt upp min 523i i drygt 230 på mätaren. Då ökade den fortfarande sakta, sakta, men så mycket mer fanns där nog inte att hämta. /Micke 523i -96 |
|
| 245 sen kom en Passat Kombi ivägen. Några kilometer till hade gått att klämma ut. Bergstadig behöver jag väl inte nämna... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
enligt instruktionsboken 523 228/226 528 236/234 man /aut Men vem bryr sig i Sverige. Det är väl mer körbarhet, vridmoment,väghållning och komforten samt den inbyggda körglädjen som räknas. och den är ju inte så kul i 200 med alla stoppklotsar runt omkring samt Sveriges dåliga vägnät på vissa håll. Trots att bilen känns som det skulle gå i 90kmh. Hasso |
|
523i -99 man. 240km/h 528iA -96 aut. 230km/h På autobahn Får åka en skitig Golf-92 nu:-( |
|
|
Vet ej om jag har fel men tänkte på hasso inlägg 200 känns som 90.själv skule jag villja ha en bil känns som om det går i 200 vid 90.inte på grund av dålig väghållning eller högt motor,vägljud mm(amazon).Livet kanske börjar vid 200km har bara varit där 2 gr.Men det verkar inte vara allt. mvh:Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.