|
|
|
|---|---|
|
Hallå. Jag tänkte bara höra vad man bör kolla på när man ska köpa en 318is E30? 16V motorn. Vad bör man kolla, hur kan man se att saker å ting inte är det som det verkar? //Fredrik Lite BMW Turbo`s: Länk | |
|
Du bör nog åka och få en diagnos på hur det är med motorn! Är motorn otät så är det en hel del pengar att lägga på den vid nästa besiktning, annars är det bara titta på den som vilken bil som helst man ska köpa! Lycka till! |
|
|
Är det vanligt med att dom modellerna är otäta? Vad är det som är otätt? Toppen? Toppackningen? //Fredrik Lite BMW Turbo`s: Länk |
|
ant |
Jag vet inte om det är vanligt, men min topp är planad en gång i tiden. ======== Min bil: Länk |
|
hur är det med kamkedjan, ska man kolla så den inte är sliten eller är det lugna puckar..? //Fredrik Lite BMW Turbo`s: Länk |
|
ant |
Den kan väsnas.. Min låter lite, har bytt spännaren, men för att få helst tyst på den måste nog skenan som trycker mot kedjan bytas också. Det är enkelt att byta spännaren, (ca 15min). Skenan är lite marigare, motorn måste lyftas en bit. Dock är det ingen fara om den väsnas lite.. Ingen bytesintervall angiven heller för den delen. ======== Min bil: Länk |
|
ok, ska kolla lite på det, ska ner till tyskland har några alternativ på bilar, ska kolla på 5serie och 3serie, får se vad det blir.. vill ha en 318iS men även en flådigt vräkande stor 5serie.. mensom sagt, det får tiden avgöra vad det blir för bil... //Fredrik Lite BMW Turbo`s: Länk |
|
| Det som slits är ventil sätena samt att kolvringarna ger med sig, detta är vad jag fått höra på min Bmw verkstad | |
Jonas_L |
Inte behöver du åka till Tyskland när du kan få köpa min:) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.