|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
18 mena jag |
|
|
Det verkar som om 84ans kablar är lite annorlund. Jag har en blå, svart/gul, violett/grön, grön/gul, och grön precis som du skrev. men sen stämmer det inte längre: jag har en brun/svart, violett/röd, blå/gul, och brun/violett har du en blå/vit och en vit/blå? jag har nämligen en blå och vitrandig. Ingen som har en -84 som orkar kolla? |
|
|
Elschemat med färger stämmer till kontakten som kommer från motorn,iallafall på min.Färgerna ändrar sig mellan kontakten och säkringsboxen. tex kan brun/grön bli brun/vit Elschemat du fick av mig är alltså till motorns kabelhärva,jag kan kolla upp det andra oxå men först i morgon kväll. m30 i e30 |
|
|
jaha, det är alltså den härvan som jag inte har kvar. Jag har bara stumpen som kommer ur säkringsboxen. Vore väldit bra om du kunde kolla de färgerna. Tusen tack för hjälpen! Säg till om du behöver något, jag har en del delar liggandes. ps är det haynes boken som du har hittat elschemat i? ds |
|
|
Det är dels Haynes boken o. en del på www.e30.de samt en del eget sökande bland kablarna.Fixar kabel färgerna imorgon. Vad är det för motor du ska ha i bilen nu,hör inte hit men är lite nyfiken? m30 i e30 |
|
|
En del grejer liggandes sa du.Du har möjligtvis inte M3 skärmar-front-kjolar-bakkjol eller vet nån som har det.Inga evo skärmar,originalbredden räcker gott. m30 i e30 |
|
|
Nej, inget i styling väg. Mest motordelar och diverse e30 (skrotade en 325 -88) |
|
|
glömde första frågan: det är inget speciellt, en kompsänkt 2.5L spis bara |
|
|
Så här är det på min bil.320-85.---blå/vit 1,0 blir lila/grön--brun/grön 1,5 blir brun/svart--brun/vit 1,0 blir brun/lila--blå/lila 1,0 blir blå/grön--grön/lila 1,5 blir lila/röd. Den första färgkoden är till motorhärvan,den andra är den som kommer från säkringsboxen. Övriga färger som jag ej har listat nu är desamma som i schemat du fick tidigare.Hoppas du får ihop det nu. m30 i e30 |
|
|
det stämde ändå inte riktigt med färgerna. men jag har iaf hittat vilka som ska gå till starten, och generatorn det var det viktigaste. Tackar! |
|
|
vad menas med motorstyrning relä? Är det tändningsström det tro? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.