|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag tänkte vi kunda göra ett nytt försök till att skapa en seriös tråd om tips och info om att konvertera en m30 med kompressor. Kan vi försöka låta bli att jämföra kompressor vs turbo i denna tråden, tack! Det är bara att acceptera att en del föredrar turbo och en del kompressor och en del inget av dem. Jag har funderat ett tag på att skaffa mig en m535 och installera kompressor, jag har försökt att söka på det här forumet men inte hittat vad jag letar efter. Finns det nån/några här som skulle kunna tipsa om bra länkar eller tips till detta? Jag skulle gärna vilja veta om det är någon som har nån uppfattning om vad själva motortrimningen skulle gå på? Sen tillkommer ju uppradering av bromsar och annat mumsigt. Tacksam för svar! | |
|
Du kan nog utgå ifrån att priset blir nästan identiskt med det för en turbokonvertering då delarna du behöver är i princip desamma. Allt som skiljer är att du behöver en kompressor med drivning, turbobilar behöver en turbo+grenrör.. skulle väl vara på grenröret du sparar en slant kanske.. E28 M535i TwinTurbo |
|
|
Herre jävlar kör du med en twinturbo :) måste vara gott med drag i den. Ok så kostnaden blir ungefär densamma, tack för infon. Det riktigt kliar i fingrarna att pula lite och få ihop en hyfsad motor. |
|
|
Hör med enem, de har nyligen byggt en m30 med skruvkompressor. De använde bland annat alpina turbokolvar. |
|
|
Enem ska vi nog kanske prata med... rodge dodge BMWCS # 5251 Länk |
|
| Prova ess performanc produts inc. Norge dom har kompessor och lemnar 2 år garanti på komressoren. | |
|
vad har du tänkt dig för effektuttag? skruvkompressor? Mvh Fredrik |
|
|
Dessutom så stämmer inte ESS prislista på webben ofta är det mkt billigare inkl. montering samt väldigt enkelt att demontera, inför bes. 540 går att köra med remmen av dessutom.. Om ni är seriöst intresserade så tveka inte att maila ESS de svarar på allt och är otroligt kunniga... Länk |
|
| Har lite funderinar över kompressor på min bil... Vilken kompressor är att föredra? skruv eller centrifugal? Skulle det inte gå att börja med nått mindre och kanske bara få 250+hk? utan andra ingrepp? tycker det inte borde vara så svårt... eller? | |
| En sak till... vart kan man hitta kompressorer. Finns det nått vettigt företag här i sverige? | |
|
som det står längre upp i tråden så är enem nog bland de bättre i sverige va gäller kompressorer:).. www.enem.se Mvh //uffe |
|
|
Kolla med 'Andreas på stylingkompaniet dom kan fixa allt du behöver till ditt bygge. Om du har hört hans M3 med skruvkompresson så behöver du inte fundera på om du ska ha skruv eller centrufigal kompressor. Ljudet blir fruktansvär trevligt med en skruvkompressor. / Andreas |
|
| Om man skulle döna på en skruvkompressor på M30 motorn, hur mycket kan man ladda om man inte gör nånting annat än att kanske byta luftfilter och avgassystem. Hur mycket klarar orginal grejorna av? borde man chippa bilen oxå? | |
|
-Kanske 0,2bar utan att fixa något tillskottsbränsle. -Inte skadar det att byta luftfilter och avgassystem till mera flödes vänliga varianter. -Mekaniskt klarar orginal grejorna mycket! 400-500hk med sänkt komp men bränslet räcker ju förstås ingenvart. -Chippa bör man inte pga att tändningen oftast ställs fram då och det vill man inte vid överladdning, mappa skulle inte vara så dumt. mvh Kristian |
|
|
i ess paket ingår större spridare mappning samt modifikation av kompressorerna samt 2års garanti på prylarna till rimliga pengar Snart 410 hk 622nm |
|
|
Hej ! Hur har det gått me konverteringen ? Mvh Mattias . |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.