|
|
|
|---|---|
|
Min 523:a larmar nu för oljebyte. Nu undrar jag om BMW ändrat service intervallen. Varför jag frågar är när jag fick min garanti rep på Kondensorfläkten (inköpt hos Peugeot försäljare men BMWn var den bil jag ville ha )-så sa de att Peugeots service intervall har ökats då de nu kör med MOBILE helsyntetisk olja i bilarna. Jag undrar om det är dax eller ej Länk | |
|
Säger bilen att de är dags, då är de dags. Bilens service intervaller ändras inte efter hand utan de bestäms vid modell utvecklingen och vidhålls sedan. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Befarar detta så då får man upp med en tusenlapp Länk |
|
|
Din motor bör rymma lika mycket olja som min. Då kostar oljeservice på bmw 1250 kr dvs olja+filter. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Har förmånen att köpa MOBILE 1 helsyntetisk olja för 80:- litern. 7 liter x 80:- = 560:- plus att lag lämnar bort för arbetet "noll" ställning service indikator inkl. oljefilter 400:-. Summa 960:- Länk |
|
| Egentligen så ska man helst byta oljefilter efter 5-900mil, dagens syntetoljor håller för dubbla längden 1000-1800 mil allt beror ju på motorns skick! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.