|
|
|
|---|---|
changco |
Det är så att en arbetskamrat importera en F**d Mustang och nu idag skulle den regbesiktas. De nedslagen jag reagera på är att blinkisarna bak är ju röda orginal ska dom inte få vara det här också? Det alldra dummaste är att hastighetsmätaren både visar miles och kmh och det ska dom godkänna den mätaren!? Är det nån ide att överklaga? tack på förhand för svar. |
|
Det är helt korrekta anmärkningar, så det är knappast någon mening att överklaga! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jag kan kanske förtydliga lite också... Körriktningsvisare ska avge orangegult ljus, äldre fordon och fordon importerade som flyttsak har dispens för röda körriktningsvisare bak. Hastighetsmätaren får vara dubbelgraderad, men då måste km/h vara den dominerande skalan (större tecken). Detta löses normalt genom att tejpa över milesskalan. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
changco |
Jesperado: Tack för svaren, dock ej dom man ville höra men men. Dum regel det där med hastighetsmäteren men rätt ska väl vara rätt. Tack ännu en gång |
|
En liten fråga bara,är det godkänt att montera Orangea glödlampor i backljuset på en bil med röda blinkers original? |
|
|
Nej, det är enligt lag inte tillåtet. Det är ingenting som kontrolleras vid en vanlig kontrollbesiktning, däremot vid en registreringsbesiktning. Det har ganska ofta godkänts tidigare, men nu har det gått ut tydliga instruktioner att det inte ska godkännas. Men jag vet att det trots detta förekommer att det blir godkänt! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.