AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
589

Ang. Vibrationer i 525 e34 -89

Tjena!
Kan börja inlägget med att jag har försökt söka på tidigare trådar med samma innehåll, men har itne kommit fram till nått konkret på vad det kan vara.
Det är nämligen så att det vibrera i ratten när man kommer upp i runt 90km/h och när man kommit öäver 100 så försvinner det.
Ibland när man svänger åt höger i dom hastigheterna så försvinner det också, bilen drar lite åt höger när man kör.

Tänkte höra om det kan vara så att det har blivit skeva bromsskivor fram på nån sida som gör vibrationerna och även att den då drr åt det håll där bromsklossarna ligger på.

Jag är helt Novis vad det gäller det här, men skulle gärna vilja ha ett snabbt svar då jag tänkte köpa bilen.

MVH: Fredrik i sundsvall

//Fredrik

-*~Låt det för alltid vara sommar på våra vägar~*-
-BeeMWe-
Har haft samma problem.

mellan 90-110 vibrerade det och det försvann om man svängde åt något håll eller var ytterst försiktigt i den farten med ratten. Saken var den att det var framdäcken som var ojämna som resulterade i att styrsnäckan glappade och förstärkte det hela. Nu sitter det däcken i bak och jag har inga problem med vibrationer längre.

Att den drar åt olika håll vet jag fortfarande inte vad som är fel, vet att mina skivor är lite skeva men tveksamt om det skulle vara den saken. Jag tror mer på att mina 225er i fram är så jävla spårkänsliga...

Så be säljaren sätta bakdäcken i fram och virse versa så får du provköra den då.
Jaha, ja perfekt då får det bli så...
Skönt på sätt och vis om det är nått sånt...

Vi får som sagt prova..

Tack för ett snabbt svar!

//Fredrik

-*~Låt det för alltid vara sommar på våra vägar~*-
fr
309
frazzeribba
525i-sedan 92
har nyligen bytt casterstag och styrstag för att bli av med obalans i samma farter som du beskriver men det vart bara bättre men inte helt bra:(..balanserade alla hjul men det blev ingen skillnad..var inne igår hos däckmojjen och fick 4 bättre begagnade däck på bilen och det försvann helt..går som en drömm igen:)
fick tips på att det kunde var obalans i kardan eller att stödlagret var dåligt och att även hardyskivan kunde vara boven men som sagt var så var det däcken som var den sista boven:)

Frazze

Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.