AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
918

E60 520i testad i Teknikens Värld, mot MB E240 och Volvo S80 2,5T

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Även denna gång blir E60 utsedd till bästa köp i klassen.

Det man klagar på är att motorn är i klenaste laget, och i vanlig ordning att iDrive är för invecklat.

Trots detta vinner alltså BMW 520i.

Mvh,
Kalle

____
Min 320iK: Länk
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
I senaste AMS blir det totalslakt av Mercedes e320 jämfört med BMW 530, dessutom anses mercedesen sliten i designen när BMW står brevid!
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Ja, allt annat än totalslakt av MB 320 vore otänkbart med tanke på det hiskliga tröskverket till motor i den bilen. För att inte tala om 240...

Synd, för E-klassen har en del trevliga kvaliteter, tex. komforten.

Men det är som vanligt, för (nästan) varje fin MB som finns är BMW-konkurrenten bättre. Fast en SL 55 AMG skulle jag kunna stå ut med.

My Bimmer is my mistress
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Instämmer med 330 :)

Dock så sades komforten vara bättre i BMW 520i än i MB:n

Mvh,
Kalle

____
Konstigt om inte en sprillans ny beemer skulle slå en gammal merca eller Volvo..
PB: MBn är inte speciellt gammal va?? :-) Förresten sade ingen att det var nåt konstigt att BMWn slog volvon.
Mbn är ju inte speciellt gammal, e lite väl mycket anti MB här men måste faktiskt erkänna att Mbn såg gammal ut brevid E60n. (Kan det bero på att Mbn är lite äldre och att man sett ett antal sånna ute i trafiken redan? Hade kunnat varit tvärtom.) Betyder dock ej att jag tycker e60n är snyggare.

Mvh/Soki

Länk

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Soki,

Jag vill påstå att det beror på att BMWn har ett mycket mer spännande och modernt formspråk. Jag tycker att E60 är avsevärt snyggare än MB E-klasse. Och ändå tycker jag att E-klasse är näst snyggast i klassen :)

Mvh,
Kalle

____
16.570
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Nu tänker jag sticka ut hakan lite.

Jag tycker att E60 verkligen är skitful, ett ännu större snedsteg än E65 som jag tycker funkar betydligt bättre, speciellt i mörkblå eller svart. Men, släng ett öga på nya Honda Accord, så skulle E60 sett ut! Byt ut strålkastarna, grillen osv mot BMWgrejer så skulle bilen bli rejält läcker. Vilka linjer! Accord ser i mina ögon ut som en värdig ersättare till E39 som är bland det snyggaste som producerats tycker jag.

Tur att man inte kan få Accorden med 220 hk sexan som finns i USA annars kanske man hade gått och handlat lite ;-D

//Lövet

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Lövet,

Accorden är ganska snygg tycker jag, för att vara från asien!

Mot BMW, MB och Audi med flera står den sig dock slätt i mina ögon. Men smaken är så klart delad :)
Man ser ofta välputsade nya E60s ute i trafiken och tyvärr ett antal smutsiga taxi Eklass. Kan detta bero på att man kanske tycker Eklassen känns lite sliten? =p Nä men alla tycker ju olika , själv gillar jag Eklassen bättre, tyvärr så saknar e60n sidolister (som jag och några klagat så mycket på) och det förstör en stor del av bilen pga. formgivningen. (Höga fönster och fattigt med sidoväck)

Vill hålla med Andreas att nya Accorden ser riktigt bra ut, bättre än A4an, bättre än E60 (!) jaja tänk om det suttit ett Bmw märke och en Bmw grill på Accorden och vice versa så kan jag sätta en fulltank på att de som gillar E60an skulle gilla Hondas kaross bättre. De lyckades med att skapa en perfekt fönsterlinje samt behålla sportigheten utan att bilen känns bullig ioch med avsaknaderna av sidolister. Såg en E60 idag, påminde om en förvuxen E46a. nja nästan iaf.

"Accorden är ganska snygg tycker jag, för att vara från asien!"
Kanske, då ser E60an ganska snygg ut för att komma ifrån Bangle. ;o)

Mvh/Soki

Länk

Zafiro
Ger er , skulle en honda Accord vara snyggare än nya femman, Vi har nya accorden på jobbet, den bilen ger mig ingen wow-känsla precis.
Just nu är E60 snyggast i klassen åtminstone tills nya A6 kommer.
Apropå att motorn skulle vara klen i 520 är möjligt, 525i har premiär snart, den borde bli ett riktigt bra köp jämfört med 520i.

Är det förresten ingen som har scannat testet från TekikensVärld?
chrille70
Nya 5-serien är verkligen en fullträff. Oerhört läcker och spännande design, fantastisk komfort och suveräna köregenskaper. Det kan väl knappast bli bättre?

Min gissning är att nya Audi A6 får svårt att utmana 5-serien. Vad jag har hört så kommer nya A6 -04 endast att vara en vidareutveckling av den nuvarande modellen. Kommer att behålla samma karossform, men med ny design i front och akter. Låter lite intetsägande måste jag säga. Nuvarande A6 är knappast vacker eller ens tilltalande på något sätt i jämförelse med 5-serien. Högst personliga åsikter...

MVH Chrille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.