AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
428

BMW 320-96

Hej.. kan ni hjälpa mig med värde på följande???

BMW 320-96
14500 mil
Automatisk klimatanläggning,
Sportsäten,
2xElfönsterhissar,
Elspeglar,
C-lås,
Aluminiumfälgar (standard),
Stereo (BMW reverse RDS),
2xAirbag, ABS,
1 ägare,
Full servicebok + all övrig originaldokumentation medföljer,
Bilen levereras med intyg från BMW om antalet uttagna nycklar (försäkringsbolagens önskemål/krav)

ganska snik men inte stylad alls och välvårdad.. vat inte om import eller ej men ge mig pris för båda alternativ tack :)

Mvh
John

Troligt pris 75-95' beroende på hur mycket ägaren tror på bilen. Den verkar sakna två viktiga utrustningar, ASC+T(gör underverk på vintern!) och farthållare (brukar vara kinkigt utan). Säger någon emot mig?

Har bilen stolsvärme?

Simon
Jag vet tyvärr inte mer just nu.. han begär 109000för den och det verkar ju vara ganska mycket då. Visserligen en handlare men ändå..

/John
Hej!

Sålde min 323i Coupé -96 privat nyss för c:a 10 kkr mer, med mer mil och samma utrustning. För billigt tycker jag, det ringde så pass många att jag borde fått ut mer. 323:an är kanske värd 5-10 kkr mer än 2-litersmotorn, samtidigt som coupé kanske höjer lika mycket. Så är bilen fräsch är den säkert värd en hundring hos en seriös handlare, kanske lite knappt privat. I Tyskland kostar samma bil (fräsch hos en ärlig handlare) från knappt 80000 kr.
Färgen är viktig, vit bil minus 15 kkr, solid röd eller blå minus 5-10 kkr. En snygg metallic är bäst.
Tänk också på alla utgifter som kommer till, vinterdäck kanske 3 papp begagnat, 5 papp för nya däck om de är slut, 4 papp om en inspektion 2 kommer härnäst, runt 2 papp för nya belägg och skivor fram osv. Är bilen nyimporterad tillkommer skrotningsavgift (1500 kr) skatt + skyltavgift (kan kosta upp till 2 papp). Kolla detta med handlaren!
En 320i från -96 är vansinnigt trevlig, bland annat för att motorblocket byttes till aluminium det året. Motorn är en riktig pärla, men man bör gilla att varva!
Kolla bara upp den noggrannt, så att den är ärlig. M-test är värt varenda krona, oftast kan du pruta flera gånger vad testet kostar. Jag vet av egen erfarenhet, som säljare....
Kolla handlaren också, minst lika viktigt som att kolla bilen!

Mvh Johan
Tack för svaret Johan...Sån info vill man ha när man har frågor!

/John
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.