|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Sacke: Ja du ser ..helt otroligt. Skulle INTE förvåna mig om det är samma på min bil. Jag körde bara från garaget direkt till besiktningen och hade bilen avstängd då jag väntade på min tur. Sedan varvade killen bilen lite bara nån minut. Skulle F*N inte förvåna mig om det är samma för mig. Verkar som du hade en shysst gubbe som sa till att du kunde varmköra. Den här surgubben som jag fick han...ja ..nä nu ska inte säga mer :) ///Daniel Länk |
|
|
En sak är då säker! Jag ska ALDRIG mera besiktiga i Härnösand. Nu blir det Kramfors nästa :) ///Daniel Länk |
|
|
när kom sonden vilken årsmodell? |
|
| leksand: Vet inte när den kom, men den sitter i alla fall på alla E30 med Motronic 1.x sprut. | |
|
jag har ju en gammal 84 318i |
|
| Det är väl mekanisk insprutning på den? L-Jetronic? Isf finns det ingen lambdasond på bilen. Dessutom har du väl manuella justeringsmöjligheter för tomgång och avgasvärden på den? | |
|
ja jag tror det, va lite orolig! |
|
|
Jag slipper kosta på bilen , tack gode gud :) Nu har jag avgastestat igen hos en polare som jobbar på serviceverkstad åt GM. Precis som jag trodde så var det inga som helst problem som mina tidigare felvisande värden visade på besiktningen. Varför fick jag dåliga värden tidigare? Jo därför att jag inte hade bränt ur bilen tillräckligt. Gjorde faktiskt det idag och det med råge! :) Det luktade bränt från bilen och det rök rätt bra från bromsarna. Fick nu HC värde 0 !! CO 0.0 Co2500 0.0 Kolla mina tidigare värden ser ni , inomparantes är gränsvärden: CO 0,1 (0,5) CO2500 0,1 (0,3) HC 126 (100) LAMBDA 1,01 (.97-1.03) Hur kan en besiktningsman ta för givet att ALLA människor vet att man ska bränna ur en bil innan man åker på besiktningen? Jag ska verkligen ifrågasätta detta nästa gång jag ombesiktigar. Riktigt förbannad är jag på dom! Eller snarare på besiktningskillen (oerfaren?). Han kunde ha sagt till mig att köra ett varv runt stan eller något. Detta är första bilen som jag någonsin besiktigar och INGEN har nämt för mig att man ska ha en varmkörd då man ska besiktiga (jag är ingen bilmekaniker direkt =). Varför kan dom inte skriva det på kallelsen då man ska besiktiga så slipper man betala 500 kr totalt för en besiktning och för en ombesiktning? ///Daniel Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.