|
|
|
|---|---|
|
Hej, håller som bäst på med att renovera min 325ik -87:a just nu och har kommit till 2 stycken förmodligen skitenkla problem. Prolem nummer 1: Vet ej hur jag ska få lös instrumentpanelen (Ska in med vita tavlor och kolla varför inspection lampan lyser även då tändning är av). Har hittat 2 skruvar som sitter uppe under som kanten av instrumentpanelen. Kan det vara allt ? Vet inte om jag törs bända så mkt i listen som sittter runt glaset. Problem nummer 2: Passagerarstolen, det är nämligen så bultarna som håller passagerarstolen sitter så jävligt till, i princip inbyggda i fästet så man inte kommer åt att ta lös den, varken från ovansidan eller under bilen. Går juh givetvis att kapa sönder fästet men jag skulle vilja ha kvar fästet så jag bara kan modifiera det lite då jag ska in med sportstolar. Tipps motages gärna :) // Giv en olle! å gär`n rivar! | |
|
1. Om du ska ha loss mätarhuset så är det bara att börja skruva i de skruvar du hittar i ovankant och några i nederkant. Kommer inte ihåg riktigt vilka i nederkant det är, men det märker du. Du kan inte göra fel. Hur lätt som helst. 2. Testat med hylsnycklar med tunna väggar? Funkade för mig. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Haglund: Har inte sett några i nederkant, men jag prvade bara i 5 minuter. Var sista rycket för dagen, så jag kan säkert ha missat dom. Ang punkt 2 så är det provat, men bulten sitter som snett i förhållande till hålet i fästet. Gäller alla bultar på passagerarsidan. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
shu!: I nederkant hittar du dem under plastskyddet som går över ratten. Du skruvar loss det med fingrarna med två plastrattar på baksidan. Punkt två. Testa att försöka slå stolsunderredet med en plastklubba åt den sida som det är lite plats för muttern. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
ang mätarhuset så sitter de med först 2skruv däruppe sen 2 skruv till. Sen sitter det en svart plastkåpa mellan mätarhus och ratten där sitter det fyra stjärnskruv med,bara o rycka bort plasten sitter som f*n. Och instrumenthuset går att få ut utan att ta bort ratten,om du har sån org som ja har i min iaf,lite lirkande bara o se till att vända instruenthuset inne i själva hålet om du inte tar bort ratten. Såhär gjorde jag på min 318-90 |
|
|
Med över ratten menar jag självklart över rattstången under mätarhuset. :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Haglund menar du de guldiga "bultarna"? Är det de de är till för? |
|
| Annars är det ju inget problem & lossa ratten också? | |
|
gå till gör-det-själv.välj mekartips/elektronik.gå in på länken som heter byte is-batteri där ser du hur du får bort tavlorna.. Pechy Racing |
|
|
1. Byt SI-batterierna enligt mekartipsen, så slocknar inspectionslampan. Erik ___ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erikw: Okej ... tackar. Ratten är lös , så jag får väl ta och leta rätt på skruvarna då. Men ingen som har haft problem med passagerar stolen ? Haglund: Har provat banka rätt rejält, men den vill inte röra sig och jag skulle vilja få lös stolen utan att he sönder fästet. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Kollade på mektipsen nu och nu vart allt mycket enklare :) // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
1. Länk 2. Om du menar de fyra bultar som håller stolen så är det bara att dra fram stolen till max och ta dom. Sedan tvärt om. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.