AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.204

Blå diod istället för röd till cargard larmet.

To
246
Tommy^
325 diesel touring -07
Går det att köpa en blå diod till larmet? cargard 950s.

Har sett endel bimmer´s som har så ...Skitsnyggt är det.

Mitt liv:
Länk
Du får nog meka lite själv, men dioden hittar du här, Länk

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Cargard har en larmmodell med blått, det är nog dessa du har sett.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Som Hubbe säger så är det Cargard T70C som har blå diod.
To
246
Tommy^
325 diesel touring -07
Men kan man inte få fuska lite och låtsas att man har T70C ?

Mitt liv:
Länk
mitt foxguardlarm har blå diod, bara så att ni vet ;-)
bmwracing
Finns inte dioden att köpa som reservdel från cargard då? Alltså från T70c till 950s?=) Sen kanske nån vet om det går att köpa till en extra fjärr?

mvh
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
det är väl "kåpan" som sitter på dioden som är röd dioden är väl vit i sig eller ?

Mvh/ Daniel

Länk
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Länk
Kåpan måste bytas till blå, kan möjligen bli svårt att få tag på om inte CSD vill sälja. Lysdioderna i gamla modellen är röda, liksom kåpan, vita dioder fanns inte när 850/950 introducerades. Lysdioder i alla förekommande färger säljs av många elektronikföretag i Sverige, fast många envisas med att importera själv. Knappast lönt i mindre antal eller hur?

FP
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
LITE ONÖDIG INFO(tror att alla vet de redan):
de blå ljuset som carguard har nu är till de NYA larmen som redan har nämnts.. dvs de GAMLA med röda säljs inte längre..
man kan inte gå till carguard o köpa blå dioder.. då säger dem till dig att du ska lämna in din bil så fixar dem blått ljus till dig genom ett nytt larm ;)..
tror för övrigt att det är för mycket jobb för att få blå ljus (mycket huvudvärk o svordomar ;p )..
Om jag va du skulle jag låta de röda va kvar eller så skulle jag skaffa nytt larm.. den e bättre o kostar 3000.- monterat o klart

........ HAHA ;p .....
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
e de så.. snackade med en kille som kunde detta rätt bra o sa att de inte säljs längre..
men du ar säkert rätt..
hur mycket kostar dem larmen då??
Har ett gammalt Carguard larm som jag har blå diod i. Bytte denna mycket enkelt själv, köpte en från elfa och lödde dit. Behövs inga motstånd eller dylikt, det funkar rakt av. Nu ser det ut exkt som det nya larmet.

Hur gjorde du med den röda kåpan? Eller du kör med lila ljus?

FP
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
k1mzo:
4600:-.. de va rätt dyrt.. såg en annons på 2995:- monterat o klart.. vet inte vilken carguard de va men dem visade den med blå diod på bilden (T70c).. kommer inte ihåg om de nämnde den eller om den var där bara för syns skull o så får man en äldre..

........ HAHA ;p .....
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
ok.. hur mycket skulle det gå på o skaffa den med immobilizern då??

........ HAHA ;p .....
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Nu har det gått drygt ett år, det måste ju varit fler som vill få blå diod...

Hur har ni gjort?

//Stenback
Man byter de röda lysdioderna mot blå.
Eftersom kåpan över också är röd så blir det lilafärgat ljus om man inte byter denna också mot en blå.

FP
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Fast nu har jag ett gammalt och väl inslitet Defa patriot larm. Den röda dioden ser ut som att den har blivit blekt av allt solljus. Visst blinkar den rött men inte så starkt.

Därför jag tänkte satsa på en blå, men eftersom jag inte har någon lins så är det väl ganska stor risk att jag får taskig spridning. De blåa lysdioderna har väl en bra mycket mer koncentrerad ljusbild än vad en vanlig röd har?
Spridningsvinkeln varierar, både röda och blå finns med olika vinkel och matt eller glasklar lins.

FP
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

xelerator: T70 har väl hittills bara funnits till bilar som redan har startspärr samt centrallås med fjärr vilket gör att själva larmet kopplar ihop med mycket som redan finns i bilen = larmet innehåller mindre samt är enklare och snabbare att montera = lägre pris...

Andra äldre larm har egen startspärr och ska ibland kopplas ut till varje dörr, etc = larmet innehåller mer delar samt kräver mer omfattande installation = högre pris...

2995:- monterat och klart är ett bra pris, när jag kollade förra året så låg T70c på ca. 3500kr monterat.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.