|
|
|
|---|---|
|
Först, berömm till de som håller i denna sida. Den är jättebra för oss som kanske skall köpa en BMW. Nu till saken, jag har blivit sugen på att köpa en BMW 320 Touring, runt 1987-1991. Skulle bli glad om man kunde få tips om vad man skall kolla extra på, bränsleförbrukning och vad som brukar krångla. Tack på förhand/Kalle/Borås | |
|
Räkna på att bilen vill ha ungefär en liter per mil. Lite smårost här och var har du nästan garanti på att det finns, men det är kanske inte så ovanligt på en bil över 10 år? Finns garanterat folk som äger en E30 själv som kan svara mer på detta än jag :) Men du vet ju iaf ungefärlig soppaförbrukning! // Björn |
|
|
Jag har en sådan! Min har gått 22000 mil, rost finns på bakluckan på ett par udda ställen (jordningspunkter har jag hört). Även takluckans insdas fäste är angripna. Sen är det väl klassiska rostställe som gäller: skärmkanter mellan hjulhus fram och dörren dörr kanter (falsar). Det du måste kolla är toppnes skick och kamaxel annars kan det bli dyrt.... jag vet av erfarenhet. Kolla på www.bmwtouring.com PeterB Länk |
|
|
en fungerande länk? PeterB Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.