|
|
|
|---|---|
| Någon som vet var startmotorn till m5 e34 3.6L -90 sitter nånstans? Har svårt att hitta den. Hur får man lättast bort den, under eller ovanifrån? | |
|
hej. den sitter på förarsidan, under premiumkammarn.. ta det uppe från/// tomas |
|
| Passar startmotorn från 535 e28 till s38b36? | |
| nej. | |
|
startmotor från 535 passar visst på s38b36!!!!!! |
|
|
startmotor från 535/528 m30 sexan passar inte på 3.6 liters m5an det vet jag utav egen erfarenhet den tar i blocket!! tror det e samma som nyare 525 om jag inte minns helt fel! Men ta den uppifrån du lossar dem 12 kupolmuttrarna på plenumkammaren 10 skalle har jag för mig sen så e den relativt lättåtkomlig med spärrskaft och förlängare med 17 hylsa!! Vad e det för fel på startmoorn om man får fråga det? På min så gav solenoiden upp för det var glapp i inkommande ströminfästningen! Lycka till med repen |
|
| det var konstigt för jag har själv bytt startmotor på min m5:a (3,6) och då satte jag dit en från en 535 och den passade. dom hade samma bosch nummer, kanske finns flera olika startmotorer till 535? | |
| M5 3.6 blocket är ett i grunden M30-block, så att en 535 startmotor passar garanterat i blocket.Men det enda jag kan tänka mej är ifall det finns olika svänghjul, då kan ju startkransen variera i position & storlek.I så fall passar den kanske inte.... | |
|
Ja jag vet att startmotorn jag försökte med hade suttit på en 528-85 och den passade inte visst stämde bulthålen å så men själva kroppen på startmotorn var för stor å tog i blocket! jag fick åka å klöpa en startmotor på skkroten tror det var från en 525a! men jag vet inte !! |
|
|
e28an har ett annorlunda utformat svänghjul än e34..men det är samma start motor på m30b35 och s38b36 dvs e34 535i och e34 m5 3,6. /Pelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.