|
|
|
|---|---|
|
På min gamla -86 så sitter spjället så det är riktat mot ventilkåpan/grenröret men jag har för mej att det finns insug till nyare M30 där spjället är riktat åt andra hållet dvs hjulhuset på förarsidan... Nån som vet vilken årsmodell det insug sitter påå ??? och om det plenumet är lika stort som det som det som sitter på min 3.5:a ??? /Daniel | |
|
Alpina b10 har den sortens insug tror jag. Annars är det väll bara att flytta spjället, fräs upp ett likadant hål för spjälet på andra sidan av insuget och sedan skruvar du bara dit en platta på sidan som spjället ska sitta från början. |
|
| Jo jag tänkte på att fräsa upp ett hål annars men finns det att få tag på så tar jag hellre ett färdigt... Men är det på Bi turbon som de sitter då lr för den vanliga B10 har jag sett med det gamla insuget | |
|
Bmw har inget sådant m30 insug som du tänker på, men därimot harAlpina b10 biturbo ett sådan...kostar multum. Så bygg om ett insug i stället |
|
|
Undrar om inte B7 Turbo hade ett sånt insug också.. E28 M535i TwinTurbo |
|
|
B7an har ett helt annat insug än övriga bmw/alpina bilar Länk kolla på bilderna hur dom ser ut. Länk |
|
|
min alpina b6 2.8 har sådant du pratar om, men jag får för mig att vanliga 2.8or också har det, eller är de inte så?! m30 in e30 rules! |
|
|
Har byggt eget insug på 635 Csi om nån har intresset.. Ska snart ge mig på en Turbo plenum till E30 325 BMW 325 IMSA/CSL Boost by GT42 under konstruktion ICQ#126319414 |
|
-BeeMWe- |
Skulle ett större insug på min 535a ge något? |
| Ekman> ger din ombyggnad märkbar skillnad? Bild el beskrivning? Ändrad lmm? | |
|
Det är min far som byggt det samt portat toppen rejält och monterar en 287 graders Dr.shrick o han har bara kört 3 mil med den för det var ingen ide att ställa på den nu när vintern kommer.. men han märkte ett bättre flås på hela registret samt mycket bättre toppeffekt BMW 325 IMSA/CSL Boost by GT42 under konstruktion ICQ#126319414 |
|
|
-Ekman Säljer du insug till m30 motorer eller?? (med spjället på vänstrasidan) skulle vara lite intresserad! Länk |
|
|
Jag pillar med M20 o farsan M30. vad menar du med vänstersidan? BMW 325 IMSA/CSL Boost by GT42 under konstruktion ICQ#126319414 |
|
| Du hade byggt ett insug till en 635:a så då undrar jag om du har spjälldet på vänstra sidan(förar sidan) | |
|
Man kan använda spjällhuset från m5 3,6 med hjälp av en adapterplatta. Då får man insuget på vänster sida. ///Jesper |
|
| Hmmmmmmm..... Har inte m5 3,6 separata spjäll??? | |
|
Jodå.. Men det gör det ju inte sämre direkt..:) ///Jesper |
|
|
Puppe: aha menar du så. ja det är det.. J.DREDD: vet ej hur du gjort men min kusin håller på med ett kompressorbygge o köpte ett 3.8 insug och det blir tajjjjt som fan. speciellt vid ABS enheten.. BMW 325 IMSA/CSL Boost by GT42 under konstruktion ICQ#126319414 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.