|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| lambasonden säger inte så mycket jag har besiktat en bil med tom katt och alla avgasvärden gick igenom det var ifs en 87 och då behöver ej katte funka så dom kollar endast CO värdena då | |
cane |
Tror att lamdan sitter framför katten på svenska bilar, USA bilar brukar dock ibland ha o2 sensorer både framför och bakom - om så är fallet kan det nog bli problem. |
|
Ursäkta att jag var nyfiken ... och att det ledde till en del förvecklingar ;-) Jag har bara litet svårt att tro att enbart kattar gör 9hk. Min 635a är såld i Tyskland där den med samma motor ger mer hästar än den svensksålda. Detta pga de avgasbestämmelser som gällde då i Sverige. Så det finns mer att skruva på när det gäller avgaser och effekt. För jag menar, inte försvann det några hästar när kärran passserade svenska gränsen..... __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Lamdan sitter framför kattarna ingen bakom Varför rulla på 19" när det finns 20" |
|
|
Hej igen svar efter 6 minuter jasså varför tror du att både Anglia och jag frågade efter svar senare då Jesperado ?? Och man kan väl sväva ut lite om man ändå svarar på frågan eller "lånar" tråden lite för att fråga om nått liknande . Men inte bara sväva ut då kan man ju lika bra skriva frågan på ett symaskins forum eller ?? M som i Motor M3 CSL nice |
|
|
Det vet ju inte jag, det borde väl du vara mer lämpad att svara på? Läs dina egna inlägg: "Ok där ser ni . Kan nån som vet hjälpa killen eller ?" och "Ok så ja behöver inte bli så arga ville bara att nån som vet nått gav ett svar till killen .".....??? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Det vore intressant att testa effekten på en 750 och sedan ta bort katalysatorerna och testa igen. Så att man VET till 100% om det ger något. "Två ton annars får det vara för min del" |
|
|
Jag har testat! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
ÅÅÅÅ Jesperado, du driver oss desperado =-O Vi vill veta RESULTATET!! __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Det har jag ju berättat flera gånger... Det ger absolut ingenting! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Missupfattnig igen . Jag sökte information i denna fråga och det gjorde nog Anglia med . Och man vill ju gärna att det diskuteras lite runtomkring frågan . Som förövrigt var enkelt ställd eller ?? Anledningen till att jag inte svarade på den va att jag inte vet nått om detta . Så jag försökte hjälpa "Anglia" på annat vis genom att tycka till lite om svaren som inte gav nått egentligen . I alla fall så vet vi nu så vi kan alla glömma detta . M som i Motor M3 CSL nice |
|
|
kan säga såhär av egen erfarenher en rensad katt utan mappning ger minder klös och högre förbrukning så blev det iaf för mig. det var iof ingen BMW så inte säker på att all bilar beter sig så www.ppracing.info Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
Hallå igen vilket liv det vart om detta då. =) Grabbar jag gör så här att jag låter mina kissemissar sitta kvar så är alla glada. Kan någon fimpa denna tråd Varför rulla på 19" när det finns 20" |
|
| Jag har en "FORD" katalysator på min bil :) Kan säga att flöded blir jäkla mycket bättre utan den men bilen blir segare på lägre varv.... om det ger nåt på toppen är jag skeptisk till.... Fast iofs även om jag säger att jag tycker det ger mer på toppen så kommer ju ///BMWPower-pajerna flyga vilt överhela forumet... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.