|
|
|
|---|---|
-BeeMWe- |
Var kan jag beställa det?? |
ant |
Använd dig av vanligt byggskum. Antar att du ska bygga en gjutplugg? ====== Min bil:Länk |
-BeeMWe- |
Hm vet inte, såg nånstans en kille som gjorde en egen spoiler av formskum men han kanske gjöt efter den.. Då har jag ingen anings hur ja ska gå till väga. |
ant |
Du bör bygga en form (plugg) av något. Tex byggskum. Bygg upp en väldigt grov mall av kartong. En kantig form gör inget. Fyll sedan fomren med byggskum. Detta skum vill gärna breda ut sig så desto bättre form desto mindre jobb att få skummet bra när du bearbetar det. Grovbearbeta pluggen med kniv och en grov rasp tex till rätt form. Slipa den sedan jämn och fin. Efter detta kan du plasta pluggen och armera plasten med tex glasfiber matta. Detta är väldigt kort beskrivet. När du väl behärskar metoden kan du bygga "vad som helst" i glasfiber. ======== Min bil: Länk |
ant |
Hittade en länk som skulle kunna vara intressant: Länk Vill du veta mer i ämnet kan du söka vidare på Google. Ett annat bra alternativ kan vara att gå till närmaste bibliotek och leta på böcker som beskriver hur man bygger båtar. Samma princip. Att handla varor via en firma som bygger båtar kan vara bra ur ekonomisk synpunkt. ======== Min bil: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.