|
|
|
|---|---|
| Min 535i har vad jag tror ett ganska allvarligt elfel. När man kör på kvällen så lyser halvljuset FRUKTANSVÄRT dåligt, men ibland blir det starkare och funkar fint. För det mesta dock så är det dåligt och knappt omöjligt att se ngt på kvällen. Samma sak inträffar med vindrutetorkarna, de går sakta men ibland så går de snabbare, i samma takt som ljuset blir bra. Vad kan vara fel? Det är fruktansvärt irriterande och inte minst trafikfarligt!! Nån som vet? | |
|
Har dom någon gemensam punkt? Kan reläerna eller något vara jordade på samma ställe? Känns lite långsökt, men det enda jag kan komma på på rak arm. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Instämmer. börja att leta dåligt jordkablage, ärjiga jordningspunkter, brukar vara bruna kablar på tyska bilar. Sedan dåligt anslutna + kablage på skarvplintar mm. 'Du har ett spänningsfall= glappkontakt, som bättrar sig när värmeutveckling gör att det blir bättre kontakt, därför så kan funktionerna bli bättre imellanåt. ///MVH Hasso Länk |
|
Mät (när felet visar sig) direkt på batteripolerna, är det lågt här, 10-12V kanske, så laddar inte generatorn, möjligen i kombination med dåligt batteri. Hur låter startmotorn, pigg och rask? FP |
|
| Startmotorn är det inget fel på, batteriet är sprillans nytt och generatorn laddar som den skall. Vad nu då? | |
|
Det finns på vissa modeller en huvudsäkring (80A?) som brukar ärga och ge dålig kontakt, då får du detta symptom. Sitter intill batteriet tror jag. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.