|
|
|
|---|---|
| I sommar har jag knappt märkt av det men nu är det alldeles blött på insidan av bakluckan och även på golvet under mattan. Jag förmodar att det är gummilisten runt/under bakluckan som är kass och släpper in vatten när det regnar eller vad tror ni? Det kan väl knappast komma någon annan stans ifrån? Bilen är min älskade 518iS E28 -88 som passerade 40.000 förra veckan. Någon som har råkat ut för detta? | |
| Jag hade samma problem på min 528i E28. Listen läckte uppe "vid bakrutan". Speciellt blött blev det den dagen jag provkörde en automattvätt elva gånger i följd... | |
|
Det är säkerligen listen. Har haft samma problem med min nuvarande och tidigare E28 (också 518iS -88). Verkar vara ett vanligt problem emd E28. Ta och täta runt hela gummislisten runt bagageluckan... ///Tomas 528i -86 |
|
| Listen runt bakljusen kan också vara otät. | |
BMW-Yoda |
Jag tror snarare ar det är för tätt i bagaget. Mitt problem blev bättre när jag såg till att det blev mer ventilerat. Tog ur gummiplupparna i botten på bagaget. Tror det beror på temperaturskillnaderna och den höga luftfuktigheten i Sverige. BMW-Yoda |
| Tack för svaren. Jag tror att det sannolikt kan vara både kass list och "för" tätt, så att vattnet kommer in men inte ut. Hur som helst ska jag kolla gummiplupparna som Yoda snackar om och även listerna runt bakljusen. Kan man köpa en ny "bagageluckelist" hos BMW? | |
|
Lyfter en "något" :-) gammal tråd då den är högaktuell för mig nu (tyvärr). Har massor med vatten på insidan av bagageluckan i min E28. Allt blir blöt, relativt torrt under mattorna och vid bakljusen men allt som ställs i bagagerummet samt själva mattorna blir ganska dränkta om det regnar några dagar :-( Min teori är att gummilisten som tätar mellan själva luckan och öppningen är kass pga av ålder. När man öppnar luckan så är själva kanten på sjävla gummit som borde ligga an mot bakluckan också blöt så det verkar mest troligt att vattnet kommer in där. Har varit på BMW och de vill ha 640 spänn för en ny list. Varken mekonomen eller AD center säljer tätningslisterna. Kan man verkligen inte köpa tätningslister som piratdel till lägre pris ? Har letat men hittar inte. BMW 4 Life |
|
|
Har samma problem. Går ju att köpa tätningslist på löpmeter, vet att det finns på swedol bl.a. Har inte varit iväg och kollat ännu men det måste finnas någon sort som passar på e28. Hör gärna ev er om ni hittar någon passande list. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.