|
|
|
|---|---|
|
Någon som har bra idéer om vinterdäck i de dimensioner som sitter på Z3. 245/40-17 bak och 225/45-17 fram. Har tidigare haft Bridgestone Blizzak som favoritvinterdäck, men misstänker att de blir grisigt dyra i dessa dimensioner. /Caspar | |
|
snowstar från specialfälgar har "vinterlack" så dom tål salt mm bättre. 16" passar på 2,8:an (Caspar:kolla ett seriöst inlägg igen av mig). Fast nu såg jag att du skulle ha däck istället för fälgar.. kan iofs vara ide att byta fälgar om 16" är billigare än 17".... man vill kanske ha lite smalare vinterdäck.. eller??? "Don´t try to fix me, I´m not broken!" |
|
|
Jag använder dubbfria Fulda Kristall 235/40-17 runt om. Fungerar utmärkt. Om de saluförs idag vet jag ej, jag köpte dom obetydligt beg. för ett år sedan. ArctisZ3 |
|
|
Vet att Nokia Hakkapelitta 2 ska finnas upp till 18". Visserligen inte helt billigt, men det är nog ungefär så bra det blir i dom dimensionerna. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| Eftersom du nämner orginal-dimensionerna på M-roadstern, så hoppas jag att du inte tänker köra med den på vintern när du har en mer vinteranpassad 2.8 i stallet oxå. Om det är M du ska köra så rekomenderar BMW 225/45 runt om. I den dimmensionen får du 4st nokian wr friktion för 5200:- | |
|
Beppo: Nej det är 2,8an som skall rulla i vinter. Har dock samma dimensioner på däck/fälgar på båda bilarna och alla fälgar är BMW orginal. 2,8an har ju antispinn och M (Mesch und snee) läge på automaten, så den fungerade förra vintern på sommarsulor. Är orginal 16" på 2,8an annars?? Det blir antagligen 225/45-17 Nokian däck, men funderar faktiskt på Hakkapelitta 2, med någon sorts svarta tysta dubb, då det lär bli en eller annan tur till Åre. Var får Du föresten wr däcken för 1300 stycket?? /Caspar |
|
| www.gummihuset.se. Ligger i eskilstuna och säljer bara på postorder. Ruggigt bra priser på det mesta. Sen behöver du bara greja ngn som monterar dom åt dig oxå..... | |
|
Caspar> På Länk hittar du dimensionerna på Hakkapelitta 4, som visst ska vara tystare än Hakka 2:orna tack vare någon ny dubbteknik. Har själv beställt Hakka 4 i mer modest dimension (185/65-15) som levereras om någon vecka. Ska bli spännande och se hur bra dom är, var väldigt nöjd med Hakka 2:orna jag körde 318:n på. Enda kruxet är att alla firmor inte verkar ha fått prislistorna för Hakka 4:orna än. Trots detta gav min däckleverantör ett pris jag inte kunde motstå. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.