|
|
|
|---|---|
|
Jag kan med fjärren öppna alla rutorna, 2 vanliga sidorutor och 2 bakrutor som bara öppnar sig i bakkant. MEN, när jag ska stänga med fjärren nedtryckt igen, så stängs bara sidorutorna, inte de där bak... Frågan är: kan man låta en BMW-verkstad programmera nyckeln/fjärren så att det funkar? Länk | |
|
Hmm. de ska fungera så att du även skall kunna stänga de bakre rutorna. Hör med bmw om de kan ställa in det visa DIS. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Hade samma 'fel' på mina coupéer, men det borde väl gå att programera som wendtan säger på bmw? *Best Man Wins* Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
|
de bakre rutorna ska inte gå att stänga med fjärren av nån anledning , framrutorna kan man jo öppna o stänga med en tryck ((inifrån)) utan att behöva hålla in de men på bak rutorna så kan man bara öppna de på det viset o för att stänga så får man hålla i de "också av nån konstigt anledning Keep Your distance this is a BMW ;) Länk |
|
|
OK, tack för svaren. Måste fråga: vad är DIS? (ngn slags datorkoppling misstänker jag...) Länk |
|
|
Maxad: hann inte se att du också hade svarat innan jag skickade mitt förra inlägg... ...men iofs så stämmer det som du skriver, man måste "hålla i" knappen för att stänga "ventilations"-rutorna... Länk |
|
|
Ufo: Stora Runda Uttaget under huven uppe till vänster är ditt Diagnos uttag. Där kopplar bmw eller någon annan verkstad med en special anpassad Siemens dator (titta i importguiden för bild) För att felsöka de mesta i bilen som är anslutet till elsystemet och bmws IBUS. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Och om nästa fråga blir vad är IBUS:Så är det bmws eget buss-system inte helt olikt Can-Buss. Det hela går ut på att varje sak i elsystemet får en egen identitet genom en nodadress och använder sedan bilens elsystem som en kommunikationsbuss. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Wendtan: Tack! Länk |
|
|
Ufo: Var god. Jobbar själv med busssystem och tycker de är ganska kul hur konstigt de än må låta :) Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Tja! I min bil finns uttaget på vänster sida under rattstången. Tog mig faktiskt en hel dag att hitta:) /D |
|
|
Dominik: Har du batteriet fram då eller? För de sitter där + Polen sitter under huven på de sexsylindriga maskinerna. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Jäpp, batteriet finns under motorhuven i övre vänstra hörnet. /D |
|
|
Jeg har også samme "problem" med bakrutene. De går ej an å lukke med fjärren. Ingen som vet årsak? Virker konstigt. Når jeg skal lukke dem med knappen inni selve bilen, må jeg holde knappen inne (les oppe) til de er stengt, det holder ikke med ett trykk.. Om det ikke går an å lukke vinduene bak med fjärren, så vil jeg gjerne programmere DIS (?) slik at de heller ikke lukker seg opp med fjärren. Hvor mye koster det? Hva nytte gjør disse "ventilasjonsrutene".... Ps. Bare rekkeseksere har batteriet bak. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.