|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
svintoleffe |
En 325 motor kan du överladda utan att byta lmm och sånt, baar inför skaffa en progresiv bränstrycksregulator. Sen ska du ha turbo och allting annat ochså. NO TURBOSHIT-JUST REAL POWER MVH Leffe |
| Visst, för ett halvkilo blir det progressiv BTR, lite större spridare och tjatare gap på stiften... | |
svintoleffe |
Du kan ladda mellan 0,3-0,5 med bara progresiv bränsletrycks regulator. plus att du slår ihop stifen löite. mer än så behöver du inte göra. NO TURBOSHIT-JUST REAL POWER MVH Leffe |
|
så man behöver alltså inte mappa bilen eller något sånt???? och den kommer att gå bra? inte spika något? om man då ska använda bilen som en bruksbil också... det enda som hindrar mig från att sätta in turbo är att jag tycker det verkar så krångligt och dyrt med en massa mappningar och/eller insprutningssystem... men om man alltså kan klara sig på originalinsprutning (och inte behöver mappa bilen) så kanske det är dags att tänka om... hmmm /Richard |
|
|
Ja det var ju ett tag sedan jag skrev denna tråd, och nu börjar det faktist att brinna lite i knutarna ;) har fortfarande inte bestämt mig hur jag ska göra med bränslet..... Men till en början så låter prog. bränsle trycks reg. som ett bra start, då jag inte har råd att lägga ner pengar på SMT6 innan våren.... Fråga: AK47 och Svintoleffe, vilken sorts regulator bör jag ha? har ni något förslag? har jag fattat rätt att jag inte behöver byta spridare? lite bilder på grenrör och bygget i övrigt... Länk Jag vill bara visa en alternativ bild av scenariot. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.